Domů / / / Vitamin C a vypadávání vlasů -...

Vitamin C a vypadávání vlasů - Jak pomáhá?

Poslední úprava 13.03.2018
Sdílet článek

Toto jsou některé zajímavé skutečnosti o tom jak vitamín C pomáhá s vypadáváním vlasů.

Je více než pravděpodobné, že jste během let slyšeli o množství výhodách, které poskytuje vitamin C ve vaší stravě, ale věděli jste, že může podporovat zdravý růst vlasů a vlastně i stimulovat růst po ztrátě vlasů?

Ztráta vlasů nemusí být trvalá věc. Existuje množství přírodního léčení pro předčasné plešatění včetně použití vitamínu C.

Co je vitamin C?

Vitamin C nebo kyselina askorbová je základní živina pro člověka. Jeho aktivní forma je L-askorbát nebo kyselina L-askorbová.

Zatímco vitamin C se syntetizuje v téměř všech rostlinách, zvířatech a některých savců. Lidé nemohou syntetizovat vitamin C, proto ho musí přijímat prostřednictvím stravy nebo doplňků. Denní příjem se doporučuje v rozmezí 45 mg až 400 mg. Nicméně, denně jsou přípustná i 2g.

I když doničené vlasy jsou hlavním příznakem spojeným s nedostatkem vitamínu C, ztráta vlasů je také znakem tohoto nedostatku. Nízká hladina vitaminu C způsobuje suché, lámavé vlasy, které mohou rychle odpadnout.

Vitamin C je důležitý pro syntézu kolagenu, nedostatek vitaminu vede k poškození, které představuje zeslabení kolagenu na kůži. Podobně výroba tyrosinu je závislá na vitamínu C. Tyrosin je důležitý pro udržení strukturální integrity vlasových pramenů a buněk vlasových folikulů.

Další známá vlastnost vitamínu C, která může přispět k jeho schopnosti podpořit opětovný růst vlasů je způsobena jeho působením jako antioxidant. To je důležité pro podporu zdravé pokožky a prevenci oxidačního poškození buněk vlasových folikulů. Vzhledem k tomu, že také posiluje imunitu, vitamín C je obecný mistr dobrého zdraví.

Fakta o vitaminu C

Existuje mnoho důvodů, proč je vitamin C pro nás dobrý, a proto může být použit při léčbě vypadávání vlasů. Vitamin C je rozpustný ve vodě, takže tělo jej neukládá a nehromadí se ho příliš mnoho v těle. Zde je několik zajímavých faktů o tomto vitamínu:

  • Má antioxidační vlastnosti stejně jako vitamin E a zinek. Tyto vlastnosti mohou snížit poškození v těle, které je způsobeno volnými radikály, které se tvoří, když se jídlo přemění na energii v těle. Tyto radikály mohou poškodit vaše vlasy, což je jeden z důvodů, proč je třeba mít dostatek vitaminu C ve stravě.
  • Když budete mít dostatek vitaminu C ve vašem systému, budete mít živiny, které potřebuje při tvorbě kolagenu, který je nezbytný pro zdravou kůži, kosti, vazy, vazy, svaly a krevní tkáně.
  • Vitamin C může snížit i jizvení tkáně a podporuje hojení ran. Je nezbytný pro zdravé zuby, kosti a samozřejmě vlasy.

DDK -1

Krevní hladina cirkulujících androgenů je důležitá pro mechanismus vypadávání vlasů. Například vysoká úroveň DHT (dihydrotesterón), co je produkt testerónu, byl označen jako hlavní příčina androgenní alopecie.

Mužské hormony jako je DTH se vážou k určitým receptorům významných skupin buněk v kůži, papilárnich buněk. Papilární buňky jsou zodpovědné za přenos živin do jiných buněk ve vlasových folikulech.

Tyto buňky jsou klíčové v událostech vedoucích k plešatění. Když jsou blokovány mužské hormony, nemohou účinně krmit vlasové folikuly, proto se výroba vlasů zpomaluje.

Při testování vitaminu C a jeho účinků zjistili pozitivní účinek při zvrácení vypadávání vlasů. Derivát vitaminu C použit v mnoha kosmetický přípravcích, který váže vitamin C v buňce. Nápad zkusit vitamin C ve skutečné vlasové buňce se zrodil při jeho výzkumu, kde se prokázalo, že kyselina askorbová zvyšuje růst vlasů. Přesto jsou potřeba další studie. Abychom určili jaká forma vitaminu C bude poskytovat přínos pro lidi, kteří trpí vypadáváním vlasů.

Dost vitaminu C?

Nedostatek vitaminu C může vést k suchým nebo třepícím se vlasům, což může vést k vypadávání vlasů. Přinejmenším vaše vlasy nebudou mít zdravý vzhled. Existují mnohé chutné potraviny, které jsou zdrojem vitamínu C. Známe i množství různých potravinových doplňků, které zajistí vše co potřebujete. Musíte si vybrat doplněk, který obsahuje vitamin C, nebo ten, který obsahuje minerální látky, které pomáhají vašim vlasům. Některé potraviny, které by měly patřit do vašeho jídelníčku:

  • Citrusové plody
  • Borůvky
  • Špenát
  • Kiwi
  • Ananas
  • Mango
  • Jahody
  • Rajčata
  • Zelená paprika

Podle výzkumů průměrný člověk by měl jíst 5-9 porcí ovoce a zeleniny denně, aby mu to zajistilo dostatečný přísun vitamínu C.

Vitamin C v ovoci (mg / 100g)

  • zelené chilli koření - 245mg
  • černý rybíz - 220mg
  • jahody - 60 mg
  • pomeranč - 50mg
  • limetka - 30mg
  • jablko - 6mg

Vitamin C v živočišní stravě (mg / 100g)

  • hovězí játra - 30mg
  • vepřová játra - 23mg
  • kuřecí pečeně - 12mg
  • kravské mléko - 2mg

Dospělí muži potřebují denně asi 90mg, zatímco ženy by měly mít denně 75mg. Kuřáci a ženy, které jsou těhotné nebo kojící by měly zvýšit příjem o 35mg denně.

Vzhledem k tomu, že vitamin C je rozpustný ve vodě, šance předávkování je velmi nízká, protože tělo vitamin C vylučuje močí.

Přesto by se neměly překročit denní dávky, zejména u jedinců, kteří trpí poruchou přijímání železa. (Vitamin C zlepšuje vstřebávání železa) Pokud trpíte předčasným vypadáváním vlasů nebo řídnutím vlasů a chcete najít způsob jak to léčit přírodně - doplňte do stravy více vitamínu C.

Ujistěte se, že jíte dostatek potravin bohatých na živiny. Také se poraďte se svým lékařem, abyste věděli, které vitamíny jsou pro vás ty pravé.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Vitamíny pro vlasy FOLIVITAL PRO

    Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO obsahují vyváženou směs účinných látek, vitamínů a minerálů působících zevnitř na kořínky vlasů pro - silnější vlasy, oživení slabých vlasů a zastavení vypadávajícími vlasů.

  • Pilulky pro rychlejší růst vlasů

    Speciální složení látek pro rychlejší růst vlasů. Urychlí růst vlasů až o 100%

Čtěte víc

Blízke témy