Domů / / / 6 důvodů proč biotin pomáhá př...

6 důvodů proč biotin pomáhá při ztrátě vlasů

Poslední úprava 30.07.2019
Sdílet článek

Pokud jde o integraci vitamínů a doplňků do vašeho života jako součást prevence proti vypadávání vlasů, můžete se spolehnout na vitamíny skupiny B. Vhodný je biotin na vlasy.

Biotin je součást vitaminů B komplexu, což znamená, že hraje klíčovou roli při práci s vlasy. Biotin byl nalezen v několika potravinách jako je mrkev, játra, kvasinky, banány - většinou v nízkých koncentracích. Průměrný dospělý člověk dostane kolem 40mg biotinu za den ve stravě. Příznaky nedostatku biotinu zahrnují sníženou chuť k jídlu, dermatitidu, achromotrichii (ztráta pigmentu ve vlasech) a alopecii (vypadávání vlasů). Zjistěte proč je Biotin nebo vitamin H ideální pro vaše vlasy jako prevence jejich ztráty a podpora opětovného růstu vlasů.

Biotin

Biotin nebo vitamin B7 také označován jako vitamín H nebo koenzym R je sloučenina rozpustná ve vodě a jeden z B-komplex vitamínů.

Je důležitý pro syntétu mastných kyselin, glukózu, některé aminokyseliny jako je valin a isoleucin. Je důležité, aby při biochemickém procesu, kterým buňky dostávají živiny, pomáhal regulovat hladinu cukru v krvi.

  • Biotin přispívá k posílení vlasů a nehtů. Stejně jako všechny vitaminy rozpustné ve vodě, biotin se neukládá v těle. Avšak bakterie přítomné ve střevech ho produkují více než je potřebné denní množství.
  • Zatímco jeho nedostatek je vzácný, vyskytuje se stále více lidí s poruchami metabolismu. Například alkoholici - je známo, že mají nižší hladinu biotinu než zbytek populace.
  • Podobně je biotin snížen u sportovců, epileptiků, starších lidí a lidí, kteří mají problém s trávicím traktem. Těhotné a kojící matky mají také nižší hladinu biotinu v důsledku zvýšené poptávky po tomto vitamínu v těle.
  • Těhotné ženy jsou obzvláště náchylné na jeho nedostatek. Studie ukázaly, že 50% z nich má nedostatek tohoto vitamínu.

Dieta, během níž konzumujete delší dobu syrové vaječné bílky způsobuje nedostatek biotinu. Je to kvůli avidinu, proteinu, který byl nalezen v neupraveném vaječném bílku.

Avidin se váže s biotinem a snižuje biologickou dostupnost vitamínu pro podstatné funkce v těle.

Vyzkoušejte Biotin tablety - často používaný lék pro zdravou kůži, vlasy a nechty.

Hlavní příznaky nedostatku biotinu zahrnují:

  • ztráta vlasů
  • zánět spojivek
  • červené vyrážky
  • šupinatění kůže, genitálií
  • brnění a necitlivost v prstech na rukou i nohou
  • deprese, únava, zmatenost

Kromě vypadávání vlasů je nejkonkrétnějším příznakem nedostatku biotinu oteklá tvář s abnormálním rozložením tělesného tuku a červené vyrážky.

Dlouhodobý a opakovaný nedostatek biotinu může vést k ohrožení imunitního systému a zvyšuje rizika rozvíjejících se plísňových a bakteriálních infekcí.

Výzkumy stanovili biotin jako jednu ze základních živin pro zachování pevnosti, struktury a vzhledu vlasu. Jeho dostatek zlepšuje zdraví vlasů. Podpora využití tohoto vitaminu může upravit vypadávání vlasů.

Kromě léčby vypadávání vlasů, biotin se používá k léčbě cukrovky. Při léčbě cukrovky, biotin zlepšuje hladinu glukózy v krvi a zabraňuje poškozování nervů na končetinách.

Biotin a jeho toxicita nejsou zjištěny, lidské tělo může tolerovat i větší dávky tohoto vitaminu, protože biotin je rozpustný ve vodě a snadno se vylučuje močí.

1. Nedostatek biotinu

Samo o sobě by mělo stačit, abyste si byli jisti, že máte biotinu ve vaší stravě dost. Ať už zesílit přirozený přísun v potravě, nebo najít způsob jak přidat doplňky, které potřebujete. Ve skutečnosti, pokud nemáte dostatek biotinu můžete také ztratit řasy a obočí.

2. Biotin je základ kožních buněk

Zdravé kožní buňky jsou důležité pro zdravé vlasové folikuly. Slabé nebo nezdravé vlasové folikuly mají za následek neschopnost udržet vlasy, což vede k jejich vypadávání. Pokud se folikuly stávají slabší, zvyšuje se i vypadávání a schopnost vypěstovat a udržet si vlasy, se zmenšuje.

3. Tlumící proteiny

Pro zdravější tělo je snazší zabraňovat vypadávání vlasů a stimulovat opětovný růst. Biotin může zlepšit vaše vlasové folikuly, které opětovně podporují růst vlasů.

4. Tabletky

Získání správné výživy je zásadní pro správný růst vlasů, aby umožnily přeměnu bílkovin do vlasů. Dopomáhá tomu biotin, který je nezbytný pro metabolismus tuků, buněčný růst a aminokyseliny.

5. Posila vitamínu B

Kombinace biotinu s jinými vitaminy skupiny B má fantastický vliv na prevenci vypadávání vlasů. Výsledkem je silná kombinace, která opravdu může vašim vlasům pomoci. I další vitamíny mohou zlepšit výkonnost biotinu, ale vitamín B má největší vliv.

6. Doplňky stravy

Fungují lépe než přirozený biotin ve stravě. Má tak větší vliv a rychleji se ukážou výsledky. Biotin pracuje hlavně v noci, pokud užíváte biotin pomocí doplňků. Buďte opatrní s množstvím biotinu, pokud ho vaše tělo bude mít příliš, mohlo by vám to způsobit jiné zdravotní potíže.

Zdroje potravin

Chcete použít biotin na vlasy? Zde jsou některé potraviny, které vám jej umožní dostat do těla:

  • květák
  • celá zrna
  • sója
  • banány
  • hrách
  • houby
  • sardinky
  • máslo
  • fazole

Potraviny, které jsou zvláště bohaté na biotin jsou:

  • arašídy
  • játra
  • vařené vejce
  • syrové žloutky

Zatímco syrová vejce jsou důležitým zdrojem biotinu, je třeba poznamenat, že syrové bílky obsahují avidin, protein, který váže biotin. Z toho důvodu jsou pouze žloutky preferovaným zdrojem biotinu. Na druhé straně vaření ničí avidin a proto i vařená vejce mohou poskytnout potřebný biotin pro lidi, kteří nejedí syrové žloutky.

6 důvodů proč biotin pomáhá při ztrátě vlasů Průměrné hodnocení: 1.8 (4 hodnocení­)

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy