Domů / / 7 potravin na léčbu zvětšené p...

7 potravin na léčbu zvětšené prostaty

Poslední úprava 22.01.2018
Sdílet článek

Stravování jako ochrana

Padesát procent mužů ve věku nad šedesát let trpí na zvětšenou prostatu, jinak řečeno benigní prostatickou hyperplazii (BPH). Ve věku 85 let je to již 95% mužů, kteří musí žít s BPH.

Dobrou zprávou je, že strava bohatá na některé vitaminy a minerály může udržet vaši prostatu zdravou a zároveň snížit riziko BPH. A protože nadváha je dalším rizikovým faktorem BPH, je volba výživně hodnotných potravin výborným způsobem, jak snížit obojí, hmotnost i riziko.

Sezamová semínka

Sezamová semínka jsou bohaté na zinek, prvek, který je pro zdraví prostaty nutný. Muži, kteří trpí buď na BPH nebo rakovinu prostaty mají ve svých tělech nižší hladiny zinku. Někdy až o 75 procent nižší, než u mužů se zdravou prostatou.

Zinek, který pochází z potravin se jednodušeji vstřebává, než zinek z výživových potravinových doplňků. Pomozte svému tělu a dopřejte si pamlsek v podobě sezamových semen. Případně zkuste ústřice, fazole adzuki, dýňová semínka a mandle, které všechny obsahují vysoké množství zinku.

Losos

Losos je bohatý na omega 3 mastné kyseliny. Jsou to zdravé tuky, které vás dokáží ochránit před kardiovaskulárními chorobami, rakovinou a revmatoidní artritidou. Mastné kyseliny pomáhají i při syntéze prostaglandinu. Nedostatek mastných kyselin může vést k problémům s prostatou.

Pokud nejste fanouškem ryb, můžete vaše omega 3 získat z vlašských ořechů, lněných semínek, řepkového oleje a z fazolí.

Tofu

Podle jedné studie jsou muži z Asie oproti mužům ze západního světa vystaveni menšímu riziku vzniku BPH. Jeden z možných důvodů je ten, že Asiaté jedí více sóji. Izoflavony ze sóji jsou podle všeho zodpovědné za nižší riziko zvětšení prostaty. Konzumací většího množství sóji dokonce můžete zredukovat riziko vzniku rakoviny prostaty.

Jako jiné zdroje sójových izoflavonů vyzkoušejte nízkotučné sójové mléko, tempeh, pražené sójové boby, sójový jogurt a náhrady masa ze sóji.

Červená paprika (kapie)

Vitamin C je antioxidant, který může hrát roli při boji s BPH. Ne každý vitamin C je ale stejný. Pouze vitamín C získaný ze zeleniny snižuje podle výzkumů riziko zvětšené prostaty. Ovoce stejný benefit nepřináší.

Kapie obsahuje více vitaminu C než jiná zelenina. Jeden pohár surové kapie obsahuje 195 procent denní doporučené dávky vitamínu C. Další zelenina, kterou můžete vyzkoušet, je brokolice, květák, kapusta a růžičková kapusta.

Rajčata

Rajčata jsou bohaté na lykopen, karotenoid, který dává rajčatům jejich červenou barvu. Lykopen může snížit riziko vzniku rakoviny prostaty. Může pomoci i mužům s BPH. Lykopen také pomáhá snížit krevní hladiny antigenu, proteinu spojovaného se zánětem prostaty a BPH.

Rajčata a produkty z rajčat (jako rajčatová šťáva a rajčatová omáčka), jsou nejlepšími zdroji lykopenu. Tento karotenoid můžete získat také z vodního melounu, meruňky, růžového grepu a z papáji.

Avokádo

Avokádo je bohaté na beta-sitosterol, což je rostlinný sterol. Beta-sitosterol dokáže pomoci zmírnit symptomy spojované s BPH. Muži užívající beta-sitosterolové výživové doplňky mají lepší proud moči a menší objem reziduální moči.

Beta-sitosterol může pomoci posílit imunitní systém. Umí také zredukovat zánět a bolest.

Vedle avokáda patří k potravinám bohatým na beta-sitosterol i dýňová semínka, pšeničné klíčky, sójové boby a pekanové ořechy.

Zelenina

Konzumací většího množství zeleniny můžete pomoci snížit vaše riziko BPH. Zelená listová zelenina je obzvláště důležitá, protože je bohatá na antioxidanty. Zelná zelenina jako brokolice snižuje i riziko problémů s prostatou, včetně BPH a rakoviny prostaty.

Lidé, kteří jedí pravidelně cibuli a česnek, mohou také snížit riziko vzniku BPH. Cibule i česnek se často využívá v přírodním léčitelství na boj s infekcemi a na posílení imunitního systému.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy