Domů / / / Vitamíny pro zdravé vlasy - Vi...

Vitamíny pro zdravé vlasy - Vitamíny B- komplexu na vlasy

Poslední úprava 30.04.2020
Sdílet článek

Vitamíny B se skládají ze skupiny vitamínů rozpustných ve vodě, které jsou potřebné pro celkové zdraví člověka. Častá chyba je, že jsou všechny vitamíny B označované jako jeden vitamin B. Ve skutečnosti ale existuje mnoho vitamínů B včetně B1, B2, B3 spolu s vitamíny B5, B6, B7, B9 a nakonec B12. Je známo, že některé z vitaminů B- komplexu mohou pozitivně podpořit zlepšení růstu vlasů, jejich lesk a tloušťku. Jak může pomoci B komplex na vlasy? (B vitamins…; 5 best…; Almohanna, 2018)

Které vitamíny B se spojují s podporou růstu vlasů?

I když existuje mnoho vitamínů B, každý má mírně odlišné přínosy pro zdraví. Většina odborníků doporučuje plný komplex vitamínů B na vlasy. Důvod je jednoduchý. Vitamíny B podporují životně důležité tělesné funkce a lépe se absorbují, pokud se užívají společně. (B vitamins…; 5 best…; Almohanna, 2018)

Vitamin B na vlasy - tyto vitamíny se používají na podporu zdravých vlasů

Vitamin B2 (také známý jako riboflavin): hraje klíčovou roli při tucích, bílkovinách, sacharidech. Jeho nedostatek může způsobit postupné vypadávání vlasů.

Vitamín B5 (pantothenát): vyskytuje se běžně ve výrobcích pro péči o vlasy a pokožku. Nedostatek v některých případech může souviset s vypadáváním vlasů a podrážděním pokožky hlavy. Někteří odborníci se domnívají, že péče o vlasy pomocí vitamínu B5 udržuje vlasy lesklejší a silnější. Z toho důvodu se vitamín B5 běžně vyskytuje ve vlasových šamponech a kondicionérech, přestože není žádný důkaz toho, že aplikovaný vitamin B5 zvenčí má nějaké měřitelné přínosy.

Vitamin B6: i když tento vitamin není přímo napojen na růst vlasů, pomáhá pleti a vlasové pokožce, která v konečném důsledku podporuje zdravý růst vlasů. Nedostatek vitaminu B6 může způsobit stav kůže zvaný dermatitida, která pak může způsobit pomalejší růst vlasů a jejich řídnutí.

Vitamin B7 (známý jako biotin): je jednou z tradičně používaných hlavních složek při péči o vlasy. Biotin se spojuje také s péčí o nehty a rychlým růstem vlasů. Je velmi důležitý a v těle podporuje produkci mastných kyselin a růst buněk. Jeho nedostatky jsou vzácné, ale pokud ho máme náhodou nedostatek, může způsobit vypadávání a řídnutí vlasů.

Vitamin B12: stejně jako vitamín B6, B12 nemá přímou vazbu s vlasy. Díky vitaminu B12 může tělo provádět mnoho metabolických funkcí, které mají nepřímý vliv na růst vlasů a jejich zdraví. Šedivění vlasů v raném věku (kolem 30 let) může být příznakem nedostatku vitaminu B12.

Je důležité uvědomit si, že když jsou hladiny vitaminu zcela normální, neuvidíte velké zlepšení pokud jde o růst vlasů. Většinou mají lidé ale mírné nedostatky vitamínu B a obvykle je vidět pozitivní výsledky po užití B komplexu na vlasy alespoň do 3-6 týdnů. Poraďte se s lékařem před zahájením užívání doplňků.

Nedostatek vitamínu B

Nedostatek tohoto vitamínu může zůstat bez povšimnutí celé roky. Příznaky jsou zcela obecné a většina lidí si jich ani nevšimne, dokud to nezačne být horší. Existuje mnoho vitamínů skupiny B, nedostatek vitaminu B12 může vést k nedostatku vitaminu B6 a tak dále. Díky tomu není možné určit přesnou specializaci bez rozboru krve. (B vitamins…; 5 best…; Almohanna, 2018)

Některé z příznaků nedostatku vitaminu B jsou:

  • Suchá kůže a svědění kolem úst
  • Rozpraskané rty, zejména na okrajích
  • Lámání nehtů
  • Hodně lupů
  • Bolesti hlavy
  • Extrémní nervozita a podrážděnost
  • Šedivění u lidí kolem 30 let
  • Deprese, nedostatek energie, únava. Vitamín B pomáhá přístupu energie z potravy a jeho nedostatek může narušit tuto funkci.
  • Nerovnováha hormonů může být způsobena nedostatkem vitamínu B což může vést k vypadávání vlasů.
  • Vitamíny B- komplex jsou nezbytné pro zdraví nervového systému.

Opět platí, že správný krevní oběh je důležitý. V některých případech tělu chybí schopnost absorbovat vitamíny B, což může vést k problémům s vlasy. V některých případech jsou nedostatky vitamínu B způsobené špatnou stravou. Nezdravé potraviny zabraňují vstřebávání tohoto vitaminu. Patří sem například bramborové lupínky, grilované potraviny, potraviny, které byly zpracovány pomocí tuků. Antikoncepční pilulky mohou také způsobit nedostatek vitaminu B. Pokud vaše tělo nedokáže absorbovat vitamín B vzhledem k výše uvedeným důvodům, běžné doplnení vitamínu vám nemusí pomoct.

Odkud vzít vitamín B na vlasy?

Potraviny, které obsahují vitaminy B- komplexu jsou: zelená listová zelenina, játra, celozrnné obiloviny jako chléb, všechny druhy ryb, banány, arašídy, meloun, grapefruit, pšeničný chléb, žampiony, vejce, mléko, libové červené maso ...

K dispozici jsou i různé doplňky stravy. Vitaminy na vlasy kombinují prospěšné látky, které mohou podpořit zdraví vlasů. Důležité je znát příčinu padání vlasů.

Zdroje

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Vitamíny pro vlasy FOLIVITAL PRO

    Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO obsahují vyváženou směs účinných látek, vitamínů a minerálů působících zevnitř na kořínky vlasů pro - silnější vlasy, oživení slabých vlasů a zastavení vypadávajícími vlasů.

Čtěte víc

Blízke témy