Domů / / / Vitamíny pro zdravé vlasy - Vi...

Vitamíny pro zdravé vlasy - Vitamíny B- komplex

Poslední úprava 13.03.2018
Sdílet článek

Vitamíny B se skládají ze skupiny vitamínů rozpustných ve vodě, které jsou potřebné pro vaše celkové zdraví. Častá chyba je, že jsou všechny vitamíny B označované jako jeden vitamin B. Ve skutečnosti, ale existuje mnoho vitamínů B včetně B1, B2, B3 spolu s vitamíny B5, B6, B7, B9 a nakonec B12. Je známo, že některé z vitaminů B- komplexu mohou způsobovat zázraky, pokud jde o zlepšení růstu vlasů, lesku a tloušťky. Podívejme se lépe na to jak mohou vlasy vypadat lépe s použitím vitaminů B- komplexu.

Které vitamíny B podporují růst vlasů?

I když existuje mnoho vitamínů B, každý má mírně odlišné přínosy pro zdraví. Většina odborníků pro péči o vlasy doporučuje plný komplex vitamínů B (nebo jíst potraviny, které obsahují tyto vitaminy). Důvod je jednoduchý. Vitamíny B podporují životně důležité tělesné funkce a lépe se absorbují, pokud se užívají společně.

Tyto vitamíny se používají na podporu zdravých vlasů

Vitamin B2 (také známý jako riboflavin): hraje klíčovou roli při tucích, bílkovinách, sacharidech. Jeho nedostatek může způsobit postupné vypadávání vlasů.

Vitamín B5 (pantothenát): vyskytuje se běžně ve výrobcích pro péči o vlasy a pokožku. Nedostatek má za následek vypadávání vlasů a podráždění pokožky hlavy. Někteří odborníci se domnívají, že péče o vlasy pomocí vitamínů B5 udržuje vlasy lesklejší a silnější. Z toho důvodu se vitamín B5 běžně vyskytuje ve vlasových šamponech a kondicionérech, přestože není žádný důkaz toho, že aplikovaný vitamin B5 zvenčí má nějaké měřitelné přínosy.

Vitamin B6: i když tento vitamin není přímo napojen na růst vlasů, pomáhá vaší pleti a vlasové pokožce, která nakonec podporuje zdravý růst vlasů. Nedostatek vitaminu B6 může způsobit stav kůže zvaný dermatitida, která způsobuje pomalejší růst vlasů a řídnutí.

Vitamin B7 (známý jako biotin): je jednou z hlavních složek při péči o vlasy. Biotin se stará také o nehty a rychlý růst vlasů. Je velmi důležitý a v těle podporuje produkci mastných kyselin a růst buněk. Jeho nedostatky jsou vzácné, ale pokud ho máme náhodou nedostatek, způsobí vypadávání a řídnutí vlasů.

Vitamin B12: stejně jako vitamín B6, B12 nemá přímou vazbu s vlasy. Díky vitaminu B12 může tělo provádět mnoho metabolických funkcí, které mají nepřímý vliv na růst vlasů a jejich zdraví. Šedivění vlasů v raném věku (kolem 30 let) může být příznakem nedostatku vitaminu B12.

Je důležité, abyste pochopili, když jsou hladiny vitaminu zcela normální, neuvidíte velké zlepšení pokud jde o růst vlasů. Většinou mají lidé ale mírné nedostatky vitamínu B a obvykle je vidět pozitivní výsledky po užití alespoň do 3-6 týdnů. Poraďte se s lékařem před zahájením užívání doplňků.

Nedostatek vitamínu B

Nedostatek tohoto vitamínu může zůstat bez povšimnutí celé roky. Příznaky jsou zcela obecné a většina lidí si jich ani nevšimne, dokud to nezačne být horší. Existuje mnoho vitamínů skupiny B, nedostatek vitaminu B12 může vést k nedostatku vitaminu B6 a tak dále. Díky tomu není možné určit přesnou specializaci bez rozboru krve.

Některé z příznaků nedostatku vitaminu B jsou:

  • Suchá kůže a svědění kolem úst
  • Rozpraskané rty, zejména na okrajích
  • Lámání nehtů
  • Hodně lupů
  • Bolesti hlavy
  • Extrémní nervozita a podrážděnost
  • Šedivění u lidí kolem 30 let
  • Deprese, nedostatek energie, únava. Vitamín B pomáhá přístupu energie z potravy a jeho nedostatek může narušit tuto funkci.
  • Nerovnováha hormonů může být způsobena nedostatkem vitamínu B což vede k vypadávání vlasů.
  • Vitamíny B- komplex jsou nezbytné pro zdraví nervového systému.

Opět platí, že správný krevní oběh je důležitý. V některých případech tělu chybí schopnost absorbovat vitamíny B, což vede k problémům s vlasy. V některých případech jsou nedostatky vitamínu B způsobené špatnou stravou. Nezdravé potraviny zabraňují vstřebávání tohoto vitaminu. Patří sem například bramborové lupínky, grilované potraviny, potraviny, které byly zpracovány pomocí tuků. Antikoncepční pilulky mohou také způsobit nedostatek vitaminu B. Pokud vaše tělo nedokáže absorbovat vitamín B vzhledem k výše uvedených důvodů jednoduchý doplněk nějakého vitamínu vám nepomůže.

Odkud vzít vitamín B?

Zatímco většina výrobků péče o vlasy obsahuje B- komplex vitamíny, existuje velmi málo důkazů, že externě přijímaný vitamin B má nějaký vliv na zdraví vlasů. Z toho důvodu doporučujeme vzít doplňky nebo změnit stravu na potraviny, které obsahují vitamíny B. Přesnou dávku je velmi těžké odhadnout.

Tip! Lidé s nedostatkem vitamínu B12 často užívají vitamíny pod jazyk, lépe se vstřebávají. Potraviny, které obsahují vitaminy B- komplexu jsou: zelená listová zelenina, játra, celozrnné obiloviny jako chléb, všechny druhy ryb, banány, arašídy, meloun, grapefruit, pšeničný chléb, žampiony, vejce, mléko, libové červené maso ...

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Vitamíny pro vlasy FOLIVITAL PRO

    Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO obsahují vyváženou směs účinných látek, vitamínů a minerálů působících zevnitř na kořínky vlasů pro - silnější vlasy, oživení slabých vlasů a zastavení vypadávajícími vlasů.

  • Biotin tabletky 10000mcg

    Čistý Biotin -  pro zdravou kůži, vlasy a nehty

Čtěte víc

Blízke témy