Nejlepší vitamíny na vlasy

Poslední úprava 20.05.2017
Sdílet článek

Zdravé vlasy a strava

Pokud jde o zdravé vlasy, první věc, kterou doporučují odborníci z celého světa, je dobře vyvážená strava. Strava by měla obsahovat potřebné vitamíny, bílkoviny, železo, zinek a dokonce i základní tuky. Různé druhy vitamínů hrají klíčovou roli pro růst vlasů. Pravidelný příjem vitamínů je nezbytný pro jejich normální rozvoj a jejich zachování. Ve skutečnosti, vitamíny udělají pro podporu zdravých vlasů velmi mnoho. Dříve, než začnete užívat vitamíny, je ale důležité vědět, které vitamíny užívat pro zdravější a pevnější vlasy.

FOLIVITAL PRO - vitamíny na léčbu vypadávání vlasů

FOLIVITAL PRO pomohl uz tisícům mužů i žen s vypadáváním vlasů. FOLIVITAL PRO je účinný komplex vitamínů proti vypadávání vlasů. Nechte si pomoci i Vy. Klikněte zde a zjistěte víc.

Co jsou vitamíny?

Vitaminy jsou složité molekuly, které hrají důležitou roli v celkovém zdraví člověka a jsou nezbytné pro normální fungování těla a vlasů. Stejně jako naše tělo potřebuje vitamíny pro udržení správného fungování těla, vlasy také obsahuje vitamíny, které jsou především zodpovědné za růst a zdraví vlasů. Nedostatek vitamínů zpomaluje růst vlasů, takže vlasy vypadají fádně a křehce a může způsobit až vypadávání vlasů. Vitaminy mají také pomáhat proti lupům a problémům pokožky hlavy.

Vitamín A

Vitamín A je antioxidant, který pomáhá produkovat zdravý maz v pokožce hlavy, který udržuje pokožku hlavy a vlasy hydratované. Nedostatek vitaminu A vede k lámavým vlasům a šupinaté kůži s akné.

Zdroje: Vitamín A se nachází ve žluté, červené, oranžové zelenině. Některé z přírodních zdrojů vitamínu A jsou mrkev, citron, grep, sladké brambory, brokolice, meruňky, rybí tuk, maso, mléko, sýr, vejce, špenát, zelí a broskve. Se správným množstvím vitamínů budou vlasy růst rychleji a nebudete mít problém se suchými vlasy. Vitamin A se musí užívat v požadovaném množství i když je součástí skupiny antioxidantů.

Dávkování: Denní dávka by měla být kolem 5000 IU. Užívání více než 25.000 IU je toxické a může dokonce vést k vypadávání vlasů a dalším vážným zdravotním problémům.

Vitamín C

Vitamín C nebo kyselina askorbová je antioxidant, který pomáhá udržovat zdraví vlasů. Vitamín C souvisí s vývojem a růstem tkání, které jsou důležité pro růst vlasů. Při pravidelném příjmu potřebného množství vitamínu C, můžete předejít vypadávání vlasů, stejně jako předčasně šedivějícím, suchým a lámavým vlasům. Nedostatek vitamínu C může vést k oslabení vlasové struktury.

Zdroje : Některé z přírodních zdrojů vitamínu C jsou pomeranč, citron, limetka, meloun, jahody, kiwi, žlutý meloun, ananas, černý rybíz, rajčata, okurky, květák, paprika nebo brambory.

Dávkování : Denní dávka vitamínu C by měla být asi 60 mg.

Vitamín D

Vitamin D je spojován se zdravým cyklem růstu vlasových folikulů. Tím, že stimuluje vlasové folikuly a buňky, které tvoří vlasy. Vitamin D snižuje problém s vypadáváním vlasů. Vitamin D je také potřebný pro absorpci vápníku v těle, který je důležitý pro vývoj zdravých folikulů. Pravidelný příjem vitamínu D může udělat zázraky pro Vaše vlasy.

Zdroje : Některé z přírodních zdrojů vitamínu D jsou houby, ryby, celá vejce, mléko, olej z tresčích jater, losos, tuňák, obiloviny, vepřové maso, hovězí játra nebo sýr ricotta.

Dávkování : Doporučená denní dávka vitaminu D je alespoň 1000 IU denně.

Vitamín E

Vitamín E je antioxidant, který vytváří nové cévy a zvyšuje krevní oběh pokožky hlavy. Tento vitamín funguje jako povzbuzující prostředek v imunitním systému. Když je krevní oběh v pokožce hlavy dobrý, vlasové folikuly jsou spuštěny a nuceny produkovat více vlasů. Dobrý imunitní systém také zajistí jejich rychlejší růst. Vitamín E je zodpovědný za silné vlasy plné života.

Zdroje: Některé z běžných přírodních zdrojů vitamínu E jsou rýžové otruby, tmavozelená zelenina, luštěniny, celozrnné produkty, olej z pšeničných klíčků, sójových bobů, syrové semena a ořechy nebo sušená fazole.

Dávkování: Požadovaná denní dávka vitamínu E je do 400 IU. Protože Vitamin E může zvyšovat krevní tlak a snižovat srážlivost krve, je vhodné poradit se s lékařem, pokud trpíte vysokým krevním tlakem.

Vitamín H

Vitamín H ( biotin ) - Vlas se skládá hlavně z bílkoviny s názvem keratin, který je přítomen v nehtech. Vitamín H, který je známý jako Biotin, vytváří keratin. To je důvod, proč se mu říká také " Vlasový vitamin ". Podporuje růst buněk a metabolismus, který pomáhá růstu vlasů a zabraňuje křehkým, lámavým vlasům. Nedostatek biotinu může vést ke ztrátě vlasů, řas nebo obočí. Adekvátní příjem biotinu může pomoci při prevenci vypadávání vlasů a jejich šedivění.

Zdroje: Některé z přírodních zdrojů biotinu jsou kvasinky, celozrnné obiloviny, žloutky, játra, rýže, mléko, sýr, mangold, arašídy, surový květák, maliny nebo avokáda.

Dávkování: Doporučená dávka biotinu, pokud se chcete zbavit problémů s vlasy je asi 30 mikrogramů až 100 mikrogramů denně.

Vitamín B

Vitamín B posiluje vlasové folikuly, čímž je činí méně náchylnými na poškození a vypadávání vlasů. Konzumace potravin s obsahem vitamínů skupiny B zvýší růst vlasů, sníží jejich vypadávání i šedivění.

Zdroje : Vitamin B najdete ve vejcích, mase, čerstvém ovoci, krůtím mase a rybách. Vitamin B je rozpustný ve vodě, takže se nebude hromadit v těle.

Druhy vitamínů B, které jsou užitečné pro vlasy :

Vitamín B5 nebo-li kyselina pantotenová brání šedivění a vypadávání vlasů. Vlasové folikuly začnou vypadávat kvůli nedostatku tohoto vitaminu ve těle. Některé z dobrých zdrojů vitamínu B5 jsou celozrnné obilniny, pivovarské kvasnice, vnitřnosti, vaječné žloutky, mléko, arašídy nebo luštěniny.

Vitamin B6 nebo pyridoxin pomáhá při prevenci vypadávání vlasů. Pomáhá také při tvorbě melaninu, který dodává vlasům barvu. Některé z potravinových zdrojů vitamínu B6 jsou kvasnice, játra, celozrnné obiloviny, zelenina, vnitřnosti a žloutky. Protože vysoká dávka tohoto vitaminu může způsobit ztrátu citlivosti v rukou a nohou, je nutné poradit se s lékařem ohledně přesného množství, které musíte užívat.

Vitamín B9 nebo kyselina listová je potřebný pro růst buněk a napomáhá zlepšení duševního zdraví. Dobrými zdroji B9 jsou zelená listová zelenina, luštěniny, semena, játra, drůbež, vejce, obiloviny a citrusové plody.

Zinek

Možná jste nad svou hladinou zinku příliš nepřemýšleli, pravdou však je, že nízká hladina zinku může mít "prsty" v pomalém růstu Vašich vlasů. Dobrou zprávou je, že není příliš složité udržovat správnou hladinu zinku v těle. Pokud se stravujete vyváženě a přesto máte nízkou hladinu zinku, můžete mít problém s absorpcí zinku do organismu. V tomto případě je třeba doplnit zinek pomocí výživových doplňků.

Zdroje: Zinek se tak jako mnoho dalších minerálů nachází v potravinách. Obsahuje ho červené maso, drůbež, ústřice. Dále se zinek nachází v luštěninách, ořeších ale i cereáliích.

Dávkování: Doporučená dávka se pohybuje kolem 10mg zinku denně.

Magnesium

Magnesium je minerál, který způsobuje, že se cítíte fit a plní energie. Nízké hladiny hořčíku v těle, přinášejí pocity oslabení. Příznaky nedostatku hořčíku v těle jsou podobné jako příznaky stárnutí - zvýšený krevní tlak, nepravidelný puls, ucpané cévy nebo problémy se srdcem. Několik výzkumů potvrdilo, že nízké hladiny hořčíku mohou způsobovat zvýšené vypadávání vlasů, protože tento minerál je nezbytný pro tvorbu zdravých vlasových folikulů.

Zdroje: Magnesium se hojně nachází v oříšcích - mandle, kešu, arašídy. Nachází se také v rybách - halibut. A také ho najdete v listové zelenině.

Dávkování: Denní dávka hořčíku se pohybuje kolem 300mg.

Proteiny

Proteiny sice nejsou vitamíny, ale pokud chcete mít silnější a pevnější vlasy, ujistěte se, že konzumujete dostatečné množství proteinů. Proteíny jsou důležité pro zdravý růst vlasů a jejich pevnost. Ve vyvážené stravě je dostatečné množství proteinů a nebude nutné sáhnout po proteinových tyčinkách či jiných doplňcích. Vegani a vegetariáni se nemusí obávat - existuje dostatečné množství rostlinných zdrojů proteinů.

Zdroje: Maso, ryby, sýr, tofu, vajíčka, oříšky, semínka, špenát, brokolice.

Další tipy pro zdravé vlasy

  1. Dejte si zjistit hodnoty úrovní vitamínů v těle, abyste přesně zjistili jaký typ vitaminů byste měli začít užívat.
  2. Můžete také využít vitaminy, které se zaměřují na vlasovou pokožku a vlasové folikuly a tak zvyšují růst vlasů.
  3. Než začnete užívat jakýkoli vitaminový doplněk výživy poraďte se s lékařem a zeptejte se ho na jeho dopad na Vaše tělo a vhodnou dávku, protože příliš vysoké dávky mohou vést k různým zdravotním problémům.
  4. Pro udržení zdraví vlasů, spěte dostatečně dlouho a snižte množství stresu.
  5. Dodržujte i tipy pro péči o vlasy, jako masírování pokožky hlavy, občasné zastřihávání konečků a vyhýbání se mytí si vlasů v horké vodě.
  6. Užívejte spolu s vitaminy, i další živiny. Pamatujte, klíčem k dobrým vlasům, je dobře vyvážená strava.
Nejlepší vitamíny na vlasy Průměrné hodnocení: 3.8 (15 hodnocení­)

Doporučené produkty

  • Vitamíny pro vlasy FOLIVITAL PRO

    Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO obsahují vyváženou směs účinných látek, vitamínů a minerálů působících zevnitř na kořínky vlasů pro - silnější vlasy, oživení slabých vlasů a zastavení vypadávajícími vlasů.

Čtěte víc

Blízke témy