Domů / / / Top 10 potravin pro zdravé a h...

Top 10 potravin pro zdravé a husté vlasy

Poslední úprava 18.09.2018
Sdílet článek

Nikdo netouží po špatně vypadajících a padlých vlasech - vždy se snažíme dodat jim lesk a půvab. Pokud se budete správně stravovat a pečovat o vlasy, zaznamenáte zlepšení dokonce i u zdravých vlasů. V tomto článku vám ukážeme několik přírodních a jednoduchých způsobů jak zvýšit odolnost vlasů a zlepšit jejich celkový vzhled.

Možností je samozřejmě jít cestou léků a doplňků výživy pro zdravé vlasy ale proč nejprve nevyzkoušet přírodní cestu? Vše, co musíte udělat je vyvážená strava a dostatečný příjem vody, která má sílu vyřešit mnoho problémů zevnitř a správně nastavit váš systém.

Zdravé a krásné vlasy - jak na to

Zařaďte do svého jídelníčku hodně čočky, fazolí, ryb, zelené zeleniny, lososa a vajec. Zdravá strava je důležitá pro pokožku hlavy a vlasy jakož i pro zbytek těla, protože stejně jako všechny ostatní části těla, Vaše vlasy potřebují péči a výživu. Jezte hodně bílkovin a železa, protože tyto zlepšují celkové zdraví Vašich vlasů.

Přinášíme Vám seznam 10 velmi důležitých potravin, za které se Vám vlasy poděkují. Nebuďte zklamaní, pokud se výsledky nedostaví v průběhu několika měsíců, protože může trvat až rok dokud uvidíte požadovanou změnu.

Losos

Losos je známý jako "kompletní balení" pokud jde o krásu a zlepšení celkového zdraví. Obsahuje Omega-3 mastné kyseliny, které mají schopnost bojovat proti vypadávání vlasů, jejich suchosti, krepovitosti, vyrážkám na pokožce hlavy a také pomáhá vlasům tím, že jim dodá pružnost a lesk. Kromě lososa, zdrojem Omega-3 mastných kyselin jsou také sardinky, makrely, lněná semínka, sledu a vlašské ořechy.

Listová zelenina

Špenát, mangold a brokolice jsou vynikajícím zdrojem potřebných vitamínů A a C, které pomáhají produkci mazu, který vlasy přirozeně udržuje. Tmavá listová zelenina je bohatá na železo a vápník, které jsou také pro tělo tak vlasy důležité.

Fazole

Luštěniny jako zahradní fazole jakož i různé druhy čočky jsou nezbytné při správné péči o vlasy, protože obsahují hodně železa, zinku a biotinu, které tělo potřebuje pro lepší růst vlasů, jakož i bílkoviny, které urychlují uzdravení Vašich vlasů.

Chudé tmavé maso

Podle výzkumů nedostatek železa může způsobit ztrátu vlasů. Užívání zvýšeného množství železa může zvrátit tento proces pomoci opětovnému růstu vlasů. Tmavé maso je zdrojem živin jako železo, které přímo ovlivňuje produkci krve, vitamin B a dobrý zdroj energie. Jiné druhy masa, krůtí maso, vejce, sušené ovoce a celozrnné obiloviny jsou také bohaté na železo, proto zařaďte i tyto potraviny do Vašeho jídelníčku.

Vejce

Lidské tělo mě vlastní systém, kterým vyživuje vlasy pomocí přírodního kondicionéru - biotinu. Vejce jsou plné této látky, která podporuje růst vlasů a podstatně snižuje jejich vypadávání. Další zdroje biotinu jsou arašídy, losos, mandle a avokádo.

Ustřice

Ústřice obsahují mnoho zinku, který reguluje produkci důležitých hormonů například androgenů, jejichž nedostatek vede k vypadávání vlasů až jejich úplné ztrátě. Ten může často pozastavit nebo zpomalit růst vlasů, takže pokud na svůj stůl přidáte potraviny bohaté na zinek jako ústřice, krabi, játra, mušle a hovězí, tyto vám mohou pomoci v boji proti hormonálním problémům s vlasy.

Povojník batátový (Sladký brambor)

Povijnice je velmi prospěšný protože obsahuje množství beta-karotenu, který je následně v organismu přeměněn na vitamin A. Je to výživa pro vlasy a je stejně dobrý pro celkový vzhled pokožky.

Ovoce a zelenina

Ovoce a zelenina obsahují velké množství vitaminu C, které naše tělo potřebuje na vstřebávání železa. Nedostatek vitaminu C má za následek suché a křepavející se vlasy bez lesku. Nejlepší přírodní zdroje vitaminu C jsou v citrusových plodech jako citrony a pomeranče, v brokolici, listové zelenině a jahodách.

Rozinky

Rozinky, kukuřice a datle obsahují železo, které pomáhá produkci hemoglobinu, který roznáší kyslík po těle. Rozinky dodají potřebné železo, ale potřebujete konzumovat i potraviny obsahující vitamín C, který pomáhá tělu absorbovat železo.

Rastlinný olej

Říká se, že všeho moc škodí, ale to neznamená, že rostlinný olej je škodlivý. Nízkotučná dieta může způsobit suchost vlasů a vlasy bez lesku. Olivy, arašídy a slunečnicový olej mohou navrátit lesk vašich vlasů, proto užívejte čajovou lžičku těchto olejů buď samostatně, nebo s jídlem.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Vitamíny pro vlasy FOLIVITAL PRO

    Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO obsahují vyváženou směs účinných látek, vitamínů a minerálů působících zevnitř na kořínky vlasů pro - silnější vlasy, oživení slabých vlasů a zastavení vypadávajícími vlasů.

  • Zahusťovač vlasů Toppik

    Zahusťovač vlasů - okamžitě dodá hustotu a plnost vlasům, překryje prosvítající pokožku

Čtěte víc

Blízke témy