Domů / / Vrásky a stárnutí pokožky: Vyp...

Vrásky a stárnutí pokožky: Vypadáte starší jak byste měli?

Poslední úprava 18.05.2017
Sdílet článek

Vrásky mohou být mapou života, ale nikdo nechce číst atlas, když se podívá do zrcadla.

Kdo na světě chce vypadat starší, než je jeho chronologický věk? Vrásky možná jsou mapou života, ale nikdo při pohledu do zrcadla nechce číst atlas. Mějte na paměti, že některé vrásky si způsobujete sami. Některé zvyky a chování zvyšují riziko předčasného stárnutí pleti. Vyhnutí se jim může pomoci udržet vaši pokožku déle mladou.

Vedoucí příčina vrásek: Slunce

Nemluvíme zde o "zdravém" opálení. Opálení je znak poškození pokožky - důkazu, že sluneční ultrafialové paprsky pronikly a poškodily podpůrnou strukturu pokožky. Většina vrásek je způsobena sluněním se během života - a nikdy není pozdě proces zastavit.

Co můžete udělat: Natírejte se opalovacím krémem s ochranným faktorem (SPF) nejméně 15. Ruce a obličej jsou vzhledem k častému vystavení se slunci, zvláště citlivé na poškození. Udělejte z natírání se slunečním krémem vaši každodenní "outdoorovou" aktivitu.

Další hlavní příčina vrásek: Kouření

Kouření je bez pochyby špatné pro vaši pleť. Urychluje proces stárnutí, vrásnění kůže, takže na svůj věk budete vypadat starší. Časné vrásky jsou u mladých kuřáků viditelné pod mikroskopem již v 20 letech. Čím více let a krabiček vykouříte, tím pravděpodobněji se vrásky objeví. Vrásky jsou také u kuřáků hlouběji. Kouření tabáku dává pleti nezdravou barvu a také drsnou texturu.

Co můžete udělat: Přestat kouřit! Na internetu dnes najdete účinné a dostupné prostředky. Do vyhledávače zadejte "jak přestat kouřit".

Jako svalové kontrakce obličeje způsobují vrásky

Vrásky v okolí očí nebo mezi obočím jsou způsobeny kontrakcí malých svalů. Během života, obyčejné výrazy obličeje jako mračení, usmívání se nebo mžourání, zanechávají na vaší pleti stopy.

Co můžete udělat: Noste sluneční brýle nebo korekční čočky a vyhnete se tak mhouření ze slunce nebo krátkozrakosti. Pokud je svraštělé čelo kvůli slunci pravidelnou součástí vašich výrazů obličeje, snažte se tento zlozvyk odstranit.

Jak mohou spánkové polohy způsobit vrásky

Způsob jakým spíte, může skutečně způsobit vrásky. Nezáleží na tom, jaký jemný je váš polštář, během noci stále vyvíjí na vaši tvář určitý tlak. Po letech, může způsobit vrásky na bradě, tvářích či čele. Zvláště to závisí na tom, jak často a na jakém polštáři máte tendenci odpočívat.

Co můžete udělat: Spěte na zádech. U lidí, kteří nespí tváří na polštářích, není tendence rozvíjení spánkových vrásek.

Překvapivá příčina vrásek: Jo-jo efekt

Někteří odborníci věří, že léta opakovaných diet s jojo efekty - hubnutí a přibrání zpět většího množství váhy - může poškodit pleť. Opakované natahování pleti může poškodit elastickou strukturu, která dává pleti její mladistvý, pevný tón.

Co můžete udělat: Pokud se rozhodnete zhubnout, učiňte tak s rozumným tempem. Většina odborníků doporučuje zhubnout kilogram za týden. Vyhýbejte se přejídání, které vede k rapidnímu přibývání na váze, což by mohlo pokožku natáhnout.

Prevence vrásek prostřednictvím stravy a výživy

Vaše pokožka je největší lidský orgán. Stejně jako vaše srdce a mozek, vaše pokožka potřebuje dobrou výživu na podporu funkčnosti. Potřebuje zejména vitamin B, biotin. Ten vytváří základní, nové, zdravé buňky pokožky. Ostatní vitamíny jsou také důležité pro pokožku. Vitamin C a E jsou antioxidanty. Mohou ochránit pokožku před poškozením ze slunce a redukovat poškození pokožky způsobené volnými radikály. Tyto přirozeně se vyskytující vedlejší produkty metabolismu přispívají ke stárnutí pokožky. Vitamín A pomáhá udržovat a opravovat kožní tkáň.

Co můžete udělat: Jezte vyrovnanou, zdravou stravu, plnou čerstvého ovoce a zeleniny. Pět až sedm porcí na den jsou nejlepší. Rajčata obsahují vitamín C a biotin, mrkev poskytuje biotin a vitamin A a zelená listová zelenina a mandle jsou plné vitamínu E.

A nezapomeňte na vodu

Jak stárnete, vaše kůže začíná být tenčí a sušší. Je více než důležité pít hodně vody, abyste udrželi pokožku hydratovanou.

Co můžete udělat: Pijte šest až osm sklenic vody denně - toto množství doporučuje většina expertů. Pokud máte nemocné srdce nebo ledviny, poraďte se nejprve se svým lékařem.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty