Domů / / Vrásky a stárnutí pokožky: Vyp...

Vrásky a stárnutí pokožky: Vypadáte starší jak byste měli?

Poslední úprava 12.08.2019
Sdílet článek

Kdo na světě chce vypadat starší, než je jeho skutečný věk? Vrásky možná jsou mapou života, ale nikdo při pohledu do zrcadla nechce až přiliš brzy číst v atlase. Mějte na paměti, že některé vrásky si způsobujete sami. Některé zvyky a chování zvyšují riziko předčasného stárnutí pleti. Pokud se jim vyhnete, udržíte svou pokožku déle mladou.

  1. Hlavní příčina vrásek - slunce
  2. Další vedoucí příčina vrásek - kouření
  3. Jak výrazná mimika způsobuje vrásky
  4. Vrásky ze spánku
  5. Překvapivá příčina vrásek - jo-jo efekt
  6. Prevence vrásek prostřednictvím stravy a výživy
  7. A nezapomeňte na vodu

Hlavní příčina vrásek - slunce

Nemluvíme zde teď o "zdravém" opálení. Opálení jako takové je znak poškození pokožky - důkazu, že sluneční ultrafialové paprsky pronikly a poškodily podpůrnou strukturu pokožky. Většina vrásek je způsobena sluněním se během života - ale nikdy není pozdě tento proces zastavit.

Co můžete udělat: Natírejte se opalovacím krémem s ochranným faktorem (SPF) nejméně 15. Ruce a obličej jsou vzhledem k častému vystavení se slunci zvláště citlivé na poškození. Udělejte z natírání se krémem proti slunci vaši každodenní rutinu.

Další vedoucí příčina vrásek - kouření

Kouření je bez pochyby špatné pro vaši pleť. Urychluje proces stárnutí, vrásnění kůže, takže na svůj věk budete vypadat starší. Časné vrásky jsou u mladých kuřáků viditelné pod mikroskopem již v 20 letech. Čím více let a krabiček vykouříte, tím pravděpodobněji se vrásky objeví. Vrásky jsou také u kuřáků hlouběji. Kouření tabáku dává pleti nezdravou barvu a také drsnou texturu.

Co můžete udělat: Přestat kouřit!

Jak výrazná mimika způsobuje vrásky

Vrásky v okolí očí nebo mezi obočím jsou způsobeny stahováním drobných svalů na obličeji. Během života obyčejné výrazy obličeje jako mračení, usmívání se nebo mžourání zanechávají na vaší pleti stopy.

Co můžete udělat: Noste sluneční brýle nebo korekční čočky a vyhnete se tak mhouření ze slunce nebo krátkozrakosti. Pokud je svraštělé čelo kvůli slunci pravidelnou součástí vašich výrazů obličeje, snažte se tento zlozvyk odstranit.

Vrásky ze spánku

Způsob jakým spíte může skutečně způsobit vrásky. Nezáleží na tom, jaký jemný je váš polštář, během noci stále vyvíjí na vaši tvář určitý tlak. Po letech může způsobit vrásky na bradě, tvářích či čele. Zvláště to závisí na tom, jak často a na jakém polštáři máte tendenci odpočívat.

Co můžete udělat: Spěte na zádech. U lidí, kteří nespí tváří na polštářích, není tendence rozvíjení spánkových vrásek.

Překvapivá příčina vrásek - jo-jo efekt

Někteří odborníci věří, že léta opakovaných diet s jojo efekty - hubnutí a opětovné nabrání většího množství váhy - může poškodit pleť. Opakované natahování pleti může poškodit elastickou strukturu, která dává pleti její mladistvý, pevný tón.

Co můžete udělat: Pokud se rozhodnete zhubnout, učiňte tak rozumným tempem. Většina odborníků doporučuje zhubnout kilogram za týden. Vyhýbejte se přejídání, které vede k rapidnímu přibývání na váze, což by mohlo pokožku natáhnout.

Prevence vrásek prostřednictvím stravy a výživy

Vaše pokožka je největší lidský orgán. Stejně jako vaše srdce a mozek, vaše pokožka potřebuje dobrou výživu na podporu funkčnosti. Potřebuje zejména vitamin B, biotin. Ten vytváří základní, nové, zdravé buňky pokožky. Ostatní vitamíny jsou také důležité pro pokožku. Vitamin C a E jsou antioxidanty. Mohou ochránit pokožku před poškozením ze slunce a redukovat poškození pokožky způsobené volnými radikály. Tyto přirozeně se vyskytující vedlejší produkty metabolismu přispívají ke stárnutí pokožky. Vitamín A pomáhá udržovat a opravovat kožní tkáň.

Co můžete udělat: Jezte vyrovnanou, zdravou stravu, plnou čerstvého ovoce a zeleniny. Pět až sedm porcí na den jsou nejlepší. Rajčata obsahují vitamín C a biotin, mrkev poskytuje biotin a vitamin A a zelená listová zelenina a mandle jsou plné vitamínu E.

Vyzkoušet můžete také Kolagen v tabletách CollageniQ pro zdravší a pružnější pokožku, Roll-on sérum na kruhy a váčky pod očima nebo Sérum na pleť s vitamínem C pro jasnou a zářivou pleť.
  • Naopak, vyhýbat se třeba například hranolkům a smaženým jídlům. Jsou totiž smažené při vysokých teplotách, kdy se uvolňují volné radikály. Ty v těle škodí, likvidují mimo jiné zásoby kolagenu a elastinu.
  • Vhodný není ani bílý chléb (a celkově potraviny s vysokým glykemickým indexem. Čím vyšší GI, tím hůře pro tělo). Glykemický index hovoří o tom, jak rychle a intenzivně potravina ovlivňuje hladinu cukru v krvi. Potraviny s vysokým glykemických indexem způsobují nárůst hladiny cukru v krvi a uvolňují inzulín, který následně spouští ukládání tuků, zintenzivňuje pocit hladu a vede k nárůstu hmotnosti. A hodně cukru v těle také znamená zánětlivé procesy a nežádoucí tvorbu vrásek.
  • Bílý cukr znovu souvisí se zánětlivými procesy a glykemickým indexem.
  • Margarín zase obsahuje trans-tuky. Ty kromě jiných neduhů neprospívají hydrataci. A čím je pleť méně hydratovaná, tím rychleji se na ní objeví vrásky.
  • Dále uzeniny - zde dokáží nadělat problémy použité konzervanty. Nabaluje se dehydratace, likvidace kolagenu.
  • Pokud nemáte rádi mléčné výrobky, můžete si je zařadit do kolonky nevhodné. Někomu prostě zhoršují stav pleti, u druhého to neplatí.
  • A nakonec alkohol, sycené nápoje a káva. Alkohol nás obírá o vitamíny, slazené nápoje obsahují kopec cukru. Káva může za dehydrataci a někdy i nespavost - a nevyspalá pleť působí staře, objevují se tmavé kruhy pod očima i vrásky.

A nezapomeňte na vodu

Jak stárnete, vaše kůže začíná být tenčí a sušší. Je více než důležité pít hodně vody, abyste udrželi pokožku hydratovanou.

Co můžete udělat: Pijte šest až osm sklenic vody denně - toto množství doporučuje většina expertů. Pokud máte nemocné srdce nebo ledviny, poraďte se nejprve se svým lékařem.

Zdroje

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc