Domů / / Příliš mnoho cukru může způsob...

Příliš mnoho cukru může způsobit vrásky

Poslední úprava 10.10.2017
Sdílet článek

Pokud ani příslib štíhlejšího pásu nesnížil konzumaci sladkého, možná to dokáže touha po hladké pleti. Není příjemné si to přiznat, ale odborníci se dnes domnívají, že celoživotní přejídání sladkým, může zanechat kůži fádní a vrásčitou. 4 kroky v tomto článku Vám může pomoci jíst správné a zároveň si udržet co nejlepší vzhled pokožky.

Na vině je přirozený proces, který je známý jako glykace, ve kterém se cukr v krvi váže na bílkoviny a tvoří nové škodlivé molekuly zvané pokročilé produkty glykace (přesněji a kratší AGE). Čím více cukru jíte, tím více AGE vznikne. Jak se AGE hromadí, poškozují přilehlé bílkoviny domino-efektem. Nejnáchylnější k poškození jsou kolagen a elastin, proteinová vlákna, které udržují pleť pevnou a pružnou. Ve skutečnosti je kolagen nejrozšířenější protein v těle. Jakmile se poškodí, pružný a odolný kolagen a elastin se stanou suchými a lámavými, což vede k vráskám a povislé kůži. Studie uvádějí, že se tyto následky stárnutí začnou ve věku 35 let a pak se rychle zvětšují.

Kromě poškození kolagenu, strava bohatá na cukr také ovlivňuje, jaký typ kolagenu máte - další faktor, který přispívá k tomu, jak odolná je kůže vůči vrásčení. Nejčastější druhy kolagenu v kůži jsou typy I, II, a III. Typ III je nejvíce stabilní a nejdéle trvající. Glykace mění typ kolagenu III pro typ I, který je křehčí. Když se to stane, pleť vypadá a je na pocit méně pružná. Poslední úder: AGE svým působením "vypnou" přirozené antioxidační enzymy Vašeho těla, takže jste náchylnější k poškození sluncem - hlavní příčině stárnutí pleti.

Jedna skupina lidí, která velmi dobře zná ničivé účinky cukru jsou lidé s cukrovkou, kteří často vykazují známky stárnutí pleti brzy, protože mohou nepozorovaně roky trpět vysokou hladinou cukru v krvi. V závislosti na tom, jak dobře je jejich onemocnění kontrolováno, mohou diabetici mít v kůži až 50-násobek AGE.

Dobrá zpráva ohledně kůže poškozené cukrem je, že nikdy není pozdě věci změnit. Jednou z možností je vybudovat nový kolagen produkty, které obsahují retinoidy - hledejte retinol v krémech a sérech. Abyste udrželi tento nový kolagen elastický, zabraňte vytváření AGE podniknutím kroků, které minimalizují poškození kůže cukrem. Zde jsou 4 kroky jako jíst správné a udržet si mladě vypadající pleť:

1. Znížte příjem sladkého ve stravě. Není to snadné odstranit cukr úplně. Dokonce i celozrnné potraviny, ovoce a zelenina se trávením změní na glukózu - typ cukru, který stimuluje glykaci. Omezení přidaného cukru ale může pomoci. Pár rad:

Nepřidávejte cukr k více než 10% z celkového počtu kalorií. Pokud jste 45-letá žena průměrné výšky (162 cm), je to 160 kalorií (nebo 10 lžiček) přidaného cukru - zhruba množství cukru v jedné 330 ml plechovce Coca-Cola. Pro srovnání, průměrný Američan spotřebuje denně 31 lžiček přidaného cukru, což je 465 kalorií.

Dávejte si pozor na skrytý cukr v potravinách. Mnohé potraviny obsahují velké množství cukru skrytého pod pseudonymy jako ječný slad, kukuřičný sirup, dextróza, koncentrát z ovocných šťáv, maltóza, javorový sirup, melasa apod. Klíčem k úspěchu je určit, kolik lžiček cukru každá porce obsahuje. Je to jednoduché: Zkontrolujte celkové množství sacharidů v gramech a to rozdělte ho číslem 4 (každá lžička cukru je 4 g) a převeďte je na čajové lžičky. Například, pokud je uvedeno 12 g cukru, jsou to 3 lžičky cukru na porci.

Vyhněte se kukuřičnému sirupu s vysokým obsahem fruktózy. Tento typ sladidla, který je vyroben změnou cukru v kukuřičném škrobu na fruktózu (další forma cukru), údajně produkuje více AGE, než ostatní typy. Vzhledem k tomu, že tento sirup prodlužuje trvanlivost potravin a je sladší a levnější než jiné druhy cukru, je populární přísadou v sycených nápojích, nápojích s ovocnou příchutí a balených potravinách, jako je chléb, sušenky a jiné občerstvení. Můžete si ho všimnout v seznamu složek na etiketě.

2. Dodejte do svého jídelníčku alespoň 1 mg vitaminů B1 a B6 denně. Tyto vitaminy se ukázaly být účinné AGE inhibitory v několika zveřejněných studiích. B1 a B6 jsou přítomny v potravinách (luštěniny, ovoce, ryby), ale užívání multivitaminu (většina z nich obsahuje alespoň 1 mg obou vitamínů B) zajistí, že dostáváte potřebné množství 1,1 mg B1 a 1,3 mg B6 (1, 5 mg po padesátce).

3. Každý den používejte opalovací krém s ochranným faktorem 30. Podle několika studií se v kůži vystavené slunci vyskytuje mnohem více AGE než v kůži chráněné opalovacím krémem.

4. Při antioxidantů postupujte směrem zevnitř ven. Tito bojovníci proti volným radikálům, pomáhají cukru nepřipojit se na proteiny, takže doplňování jejich zásob jako je například ovoce bohaté na antioxidanty, ořechy a zelenina, jako jsou brusinky, vlašské ořechy a červená paprika a zelený čaj a vitamíny C a E Vám může zachránit doslova kůži. Odborníci se shodují, že je to ten nejlepší způsob, jak zajistit aby se dostaly do pokožky, kde se nachází kolagen a elastin.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Kolagen v tabletách CollageniQ

    Tablety se 100% kolagenem doplňují potřebné zásoby kolagenu do organismu, čímž podporují zdraví a pružnost pokožky, funkci kloubů a pojivové tkáně.

  • Kyselina Hyaluronová pilulky HyaluroniQ

    Kyselina hyaluronová je relativně nová látka používaná v estetické kosmetice na omlazení pokožky / vyhlazení vrásek.

Čtěte víc