Domů / / / / Způsobuje vitamín B1 řídnutí v...

Způsobuje vitamín B1 řídnutí vlasů?

Poslední úprava 12.09.2018
Sdílet článek

Lidský organismus potřebuje vitamin B1 na zpracování a distribuci jídla, které sní. Pokud nedostává dostatek vitaminu B1, vlasové folikuly mohou být podvyživené, což může vést k pomalému růstu vlasů, až jejich vypadávání. Užívání více než denní doporučené dávky pravděpodobně nepodpoří růst vlasů ani řídnutí vlasů.

Funkce vitaminu B1

Vitamin B1 nebo thiamin je jeden z osmi vitamínů, které tvoří B komplex. Všechny z nich přetvářejí uhlovodíky na glukózu, kterou vaše tělo následně využívá jako energii a výživu pro všechny buňky. Zdravé vlasy jakož i kůže, oči a játra závisí na těchto vitamínech. Obzvláště vitamin B1 může také posílit imunitní systém a pomoci tělu vyrovnat se se stresem a tak předcházet řídnutí vlasů způsobenému nemocí nebo emoční nerovnováhou.

Nedostatek B1

Pokud tělo nedostává dostatek vitaminu B1 nemusí být schopno správně zpracovávat jídlo, následkem čehož mohou být buňky podvyživené a růst pomalejší. V případě vlasů to může vyústit do jejich řídnutí, protože rychlost růstu vašich vlasů se může také zpomalit. Také je možné zaznamenat únavu, depresi nebo žaludeční nevolnost. Pokud není nedostatek vitamínu B1 léčen, může způsobit mentální pomalost, ztížené dýchání a poškození srdce zvané beriberi. Nedostatek vitamínu B1 je ale v rozvinutých zemích vzácný a je možné mu předcházet vyváženou stravou.

Doporučená denní dávka a zdroje

Muži nad 19 let potřebují 1,2 mg vitamínu B1 denně, ženy 1,1 mg. Mnoho potravin obsahuje tento vitamín, ale nejlepším zdrojem je:

  • vepřové maso a vnitřnosti
  • luštěniny
  • pšeničné otruby
  • pivovarský slad
  • obohacené cereálie

Pamatujte však, že teplo tento vitamin ničí. Můžete ho brát samostatně, jako B-komplex nebo multivitamin.

Předávkování

Protože tělo neuchovává vitamín B1, je považován za netoxický a není pravděpodobné, že se vyskytnou vedlejší účinky. Je třeba upozornit, že pití velkého množství kávy a čaje nebo konzumace syrových sladkovodních ryb nebo měkkýšů může způsobit těžší vstřebávání thiaminu nebo ho úplně zničit. Užívání vitamínu C může pomoci proti reakci kávy a čaje s thiaminem a vařením ryb se zbavíte látek, které ničí vitamin B1.

Čtěte dál
B komplex vitamíny
Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy