Domů / / / Konzumace proteinů a růst vlas...

Konzumace proteinů a růst vlasů

Poslední úprava 24.04.2020
Sdílet článek

Husté, silné, zářící vlasy si žádají správnou péči. Pravidelné mytí a stříhání a současně zdravé stravování. Ačkoli může být vypadávání vlasů a mdlé, unavené vlasy, které řídnou a snadno se lámou, výsledkem mnoha faktorů, strava s nízkým obsahem proteinů, ať už živočišných nebo rostlinných, například během nárazové diety, může vést k nezdravým vlasům. Všechny formy proteinů, ať už živočišné nebo rostlinné, vám mohou pomoci k tomu, abyste měli vyrovnaný jídelníček, díky kterému vám porostou zdravé vlasy.

Množství proteinů

Podle dermatologů, pokud nezískáte dostatek proteinů ze stravy, začne tělo racionalizovat ty proteiny, které má k dispozici. Jednou z možností je i zpomalení růstu vlasů. To znamená, že vlasy zestárnou, budou unavenější a křehčí. Pokud jste nepřijímali dostatek proteinů řekněme dva až tři měsíce, začnete pozorovat příznaky vypadávání vlasů. Denně byste měli sníst přibližně 46 až 56 gramů proteinů. To znamená jedna porce masa, ½ porce ořechů nebo semínek. Případně ¼ šálku vařené fazole.

Mořské plody

Každý týden byste měli sníst minimálně 200 gramů mořských plodů v rámci konzumace proteinů. Mořské plody a ryby, jmenovitě ty mastné jako krevety, losos a tuňák, obsahují esenciální kyseliny, které tělo nedokáže vytvořit. Kromě hydratace vlasů a pomoci při udržení vlasů silných, dokáží mořské plody pomoci ulevit od depresí a výkyvů nálad. Také snižují riziko vzniku onemocnění srdce a artritidy. 80 gramová porce lososa obsahuje 5 gramů tuku, z toho jsou 2 gramy omega-3 polynenasycené tuky.

Proteiny bohaté na železo

Mnohé potraviny s obsahem proteinů, ať už živočišného nebo rostlinného původu, jsou bohatým zdrojem železa. Železo je potřebné pro růst vlasů. Nedostatek železa v těle může vést z dlouhodobého hlediska k vypadávání vlasů. Železo také pomáhá tělu při tvorbě červených krvinek a je zodpovědné za produkci hemoglobinu a myoglobinu. Mezi potraviny bohaté na železo můžeme zařadit luštěniny, červené maso (hlavně hovězí), ale i tmavé drůbeží maso a některé mořské plody. 80 gramová porce libového masa má 1,5 miligramů železa, zatímco 80 gramová porce lososa pouze 0,7 miligramu železa.

Proteiny bohaté na vitamín A

Na rozdíl od jiných výživných látek, příliš mnoho vitaminu A může mít za následek špatný stav vlasů. Pokud je ve vašem těle příliš vitamínu A, vlasy přestávají růst. Jako vitamin rozpustný v tuku se nadbytečný vitamín A ukládá uvnitř těla. Doporučená denní dávka vitamínu A je 700 až 1300 mikrogramů za den. Nejvyšší koncentrace se nacházejí v játrech ryb a rybích olejích, a to i včetně celých ryb jako je losos. 80 gramová porce hovězích jater má přes 400% denní hodnoty, losos pouze 4% denní hodnoty. Pokud pravidelně jíte hovězí játra nebo užíváte výživové doplňky s obsahem vitamínu A, sledujte si dobře příjem vitamínu A. Ujistěte se, že ho nemáte příliš, abyste si sami nezastavily růst vlasů.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Vitamíny pro vlasy FOLIVITAL PRO

    Vitamíny na vlasy FOLIVITAL PRO obsahují vyváženou směs účinných látek, vitamínů a minerálů působících zevnitř na kořínky vlasů pro - silnější vlasy, oživení slabých vlasů a zastavení vypadávajícími vlasů.

Čtěte víc

Blízke témy