Domů / / 5 tipů jak si vypěstovat pevné...

5 tipů jak si vypěstovat pevné nehty

Poslední úprava 01.02.2018
Sdílet článek

Které potraviny, živiny a vitamíny vám dopomůžou k pevným nehtům? Čtěte dále a zjistěte to...

1) Získejte dostatek bílkovin

Nehty převážně obsahují vláknitý protein zvaný keratin. Pokud konzumujete stravu, která neobsahuje dostatek bílkovin, může dojít k tomu, že nehty budou křehké a zpomalí se i tempo růstu nehtů. Nedostatečný příjem bílkovin se projeví v podobě bílých pruhů na nehtech. A také absencí tzv. "měsíčků" na nehtech. Protein se získává z množství potravin živočišného původu. Typická západní strava obvykle obsahuje dostatečné množství bílkovin a získávání dalších proteinů pro vaše nehty již není nutné. Přesto, že nehty obsahují hlavně bílkoviny, jejich nadměrné množství nezajistí zlepšení růstu nehtů. Může jen způsobit zdravotní problémy.

2) Ujistěte se, že potraviny jsou bohaté na vitamin C

Další skvělý tip pro lidi, kteří se snaží vypěstovat si přirozeně pevné nehty je konzumovat potraviny, které obsahují hodně vitamínu C. Nedostatek vitaminu C přispívá k zarůstání nehtů a vzniku záděrů. Vitamin C také zvyšuje vstřebávání železa z potravin. Pro zvýšení příznivého účinku vitaminu C se může kombinovat s potravinami, které obsahují vitamin E - další klíčový vitamin pro zdravé nehty. Vitamín E podporuje krevní oběh, který přenáší kyslík do nehtového lůžka, což podporuje růst nehtů. Vitaminy C a E jsou účinnější když se konzumují společně.

3) Zaměřte se na potraviny s vitamínem B

B7 (biotin) je známo, že posiluje. Nedávno bylo prokázáno, že biotin výrazně zvýšil tloušťku nehtové desky. Snižuje tendenci lámání nehtů. Výzkumníci dali 2,5 mg biotinu každý den ženám, které trpěly lámavostí nehtů. Po uplynutí 6 měsíců se pevnost jejich nehtů zvýšila o 25%. Další vitaminy B jako je například B12 (kobalanín) zvyšuje také zdraví nehtů. Nedostatek vitaminu B12 může vést k nadměrnému vysoušení nehtů a k příliš velkému zakřivení nehtových konců. Nepravidelné měsíčky mohou být příznakem nedostatku některého z vitamínů B.

4) Přidejte potraviny obsahující zinek

Zinek je další zásadní složkou důležitou pro zdraví nehtů. Hraje důležitou roli při syntéze proteinů, které jsou nezbytné pro růst tkáně. Nedostatek zinku se spojuje se špatným růstem nehtů. Kromě toho bílé skvrny na nehtech mohou být způsobeny nedostatkem zinku ve stravě. Zinek vyžaduje vitamín B6 pro správné vstřebávání a nachází se v různých potravinách. Nejlepšími zdroji jsou ústřice, červené maso, drůbež. V rostlinných zdrojích zinek najdeme v ořechách, luštěninách a obilovinách. Rostlinné zdroje nejsou tak snadno stravitelné pro organismus, i když oves je dobrým zdrojem zinku a tělo ho snadno zpracuje.

5) Dostatek železa

Chronický nedostatek železa způsobí, že nehty jsou suché, křehké. Pokud jsou nehty ploché a měsíčky nepravidelné i to může být příznakem nedostatku železa. Jde o nejčastější formu nutričního nedostatku hlavně u žen. Nedostatek železa se vyskytuje hlavně u žen, které menstruují a i ženy, které jsou těhotné nebo právě po porodu. I dálkoví běžci a vegani jsou vystaveni vysokému riziku nedostatku železa. Zabránit tomuto nedostatku je možné konzumaci potravin, které jsou bohaté na železo jako sušené ovoce, vaječné žloutky, játra, libové červené maso, ústřice, drůbež, ústřice, losos, tuňák a celozrnné výrobky.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc