Vypadávání vlasů během a po skončení těhotenství

Poslední úprava 09.07.2019
Sdílet článek

Stav vlasů se bude v průběhu těhotenství jeho vlivem měnit - některé ženy říkají, že stav a kvalita jejich vlasů se zlepšila, když byli těhotné a některé říkají, že se stav jejich vlasů změnil k horšímu. Obecně 40% těhotných žen se hlásí k druhému názoru.

Během těhotenství dochází ke zvýšení hladiny hormonu estrogenu. Zvýšený estrogen bude udržovat vlasy v růstové fázi a stimulovat jejich růst, což je důvod, proč má tolik žen mnohem silnější a husté vlasy během těhotenství.

Ztráta vlasů během těhotenství - je to normální?

U některých žen může dojít k vypadávání vlasů během těhotenství. Ne každá bude mít šanci zažít radost z nádherných vlasů - je to však také zcela normální jev - nemusí to být tak časté, ale jak husté tak padající vlasy během těhotenství jsou normální.

Pokud si myslíte, že ztráta vlasů v těhotenství je důvodem k obavám, je velká šance, že vám chybí ve stravě nějaké vitamíny nebo jiné minerály. Pokud jste se setkali s nadměrnou ztrátu vlasů během těhotenství, dobrou zprávou je, že by se měli vrátit do normálního stavu 3-4 měsíce po porodu.

Vypadávání vlasů po porodu

Ve skutečnosti je nejčastějším obdobím vypadávání vlasů období po těhotenství - obvykle do 3 měsíců po porodu. Nárůst je způsoben snížením hladiny hormonů po těhotenství kdy se hladiny hormonů vracejí na normální úroveň.
Důvodem, proč to znepokojuje hlavně nové maminky je, že všechny vlasy, které by normálně vypadly během normálního vlasového cyklu, během těhotenství na hlavě zůstaly. Následně však vypadnou všechny najednou pár měsíců po porodu, což často vede i k holým místům.
Jedná se však o dočasný problém, protože obvykle trvá až 6-12 měsíců a vlasy se znovu vrátí do normálního cyklu.

Péče o vlasy během a po těhotenství

Existuje mnoho věcí, které můžete udělat, abyste měly zdravější vlasy a zmírnily vypadávání vlasů v průběhu těhotenství a po porodu:

  1. Poraďte se se svým lékařem, abyste zajistili správnou rovnováhu hormonů
  2. Vyhněte se copům a copánkům, prodlužování vlasů, které mohou táhnout a napnout vaše vlasy
  3. Jezte stravu bohatou na ovoce a zeleninu, které obsahují flavonoidy a antioxidanty, které mohou poskytovat ochranu vlasových folikulů a podporují růst vlasů
  4. Používejte šampony a kondicionéry, které obsahují biotin a oxid křemičitý
  5. Vlasy jsou křehké, když jsou mokré, takže opatrně při sušení a vyhněte se hřebenům s hustými zuby
  6. Pokud potřebujete použít fény a další vyhřívané vlasové nástroje, zkuste použít chladné nastavení
Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy