Jak zabránit padání vlasů po porodu?

Poslední úprava 30.01.2017
Sdílet článek

Těhotenství a porod výrazně ovlivňují hormonální hladiny těla. Tyto změny hormonů mohou mít následně vliv i na růst vlasů. Během těhotenství setrvávají vlasy v růstové nebo klidové fázi, proto jsou mnohem hustší. Na hlavě vám totiž zůstanou i vlasy, které by za normálních podmínek přestaly růst nebo by vypadli. Přibližně tři měsíce po porodu vám začnou vlasy vypadávat. Proto i vlasy, které by měly vypadnout v období těhotenství, vypadnou nyní a nárazově. Nemusíte mít žádné obavy, je to normální a dočasná záležitost. Taková rychlost padání vlasů po porodu už nebude pokračovat. O vlasy pečujte a jemně je ošetřujte a jednoduše počkejte, dokud se váš růstový cyklus vlasů dostane do normálních kolejí.

Buďte k vlasům jemná

Vyhýbejte se upnutým, pevným účesům

Tahání vlasů, těsné účesy a nešetrné česání může mít za následek vytažení vlasu z kořene. Pokud se budete příliš často česat nebo si budete s vlasy neustále hrát, můžete si padání vlasů po porodu ještě více zhoršit. Volte volné účesy, abyste zmírnili tlak na vlasy a tím i jejich poškození.

  • Nedělejte si tuhé copánky, nepoužívejte natáčky ani příliš silné sponky do vlasů.
  • Neošetřujte si vlasy horkým olejem, protože vám může vlasy i vlasovou pokožku poškodit.
  • Snažte se nehrát s vlasy, netahejte je ani si je nenatáčejte na prst ...

Používejte hřeben s širokými zuby

Pokud má váš hřeben zuby příliš natěsno, může vám táhnout vlasy více než hřeben s širokými zuby. Takovým tažením si můžete přivolat ještě výrazněji padání vlasů po porodu.

  • Pokud si češete vlasy, češte je vždy jemně a s citem.
  • Mokré vlasy jsou mnohem křehčí než suché vlasy. Dávejte si na to pozor a zamotané vlasy po mytí příliš netahejte.

Pozor na horký vzduch a horko

Používání jakéhokoli nástroje produkujícího teplo (fén, žehlička na vlasy, kulma), může vlasy poškodit a zvýšit již tak zvýrazněné padání vlasů po těhotenství. Snažte se proto fénům i žehličkám vyhýbat. Pokud už musíte použít fén, nastavte ho na nejslabší stupeň ohřevu.

Upravování vlasů a péče o vlasy po porodu

Najděte si tu správnou vlasovou kosmetiku

Některé produkty na vlasy, šampony a kondicionéry údajně pomáhají udržet zdravý vzhled hustých vlasů. Pravděpodobně jste vyzkoušeli několik různých produktů, než jste našli ten nejlepší pro vaše vlasy a váš účes. Pokud jste ho dosud nenašli, poohlédněte se po následujícím:

  • hledejte produkty s označením "šampon pro zvětšení objemu"
  • vyhýbejte se "posilujícím šamponům", protože mohou vlasy zatížit, vlasy nebudou působit objemně
  • vyhýbejte se "intenzivním kondicionérům". Mohou být příliš těžké a vlasy budou bez objemu
  • pokuste se najít kondicionér určený na jemné vlasy
  • pomoci mohou i produkty s obsahem biotinu a křemíku (viz také biotin na vlasy nebo křemík na vlasy)

Vyhýbejte se stresu

Pokud jste ve stresu, může se vaše padání vlasů ještě více zhoršit. Kvůli stresu se mohou vlasové folikuly přestavit na klidovou fázi, z toho vyplývá řidší pokrývka hlavy. Vypadávání vlasů vyvolané stresem lze zvrátit právě zmírněním stresu. To může být samozřejmě komplikované, pokud máte malé miminko. Nebojte se požádat o pomoc, když ji budete potřebovat. Do péče o děťátko zapojte hned od malinka i svého partnera.

Zkuste nový střih vlasů

Požádejte kadeřníka, aby vám udělal nový účes, po kterém budou vaše vlasy působit objemněji a plněji. Nezapomínejte, že padání vlasů po porodu je pouze dočasné. A můžete se vrátit k původnímu účesu, až se vlasy vzpamatují.

  • při delších vlasech je padání mnohem viditelnější

Sledujte si stravování a jídelníček

Vaše stravování má vliv i na zdraví vlasů. Konzumací určitých potravin si můžete zajistit zdravé vlasy. Odpozorujte, jestli máte ve stravě zahrnuty následující vitamíny a minerály:

  • Proteiny. Vlasy jsou tvořeny proteiny. Pokud získáte dostatečné množství proteinů prostřednictvím stravy, budou vaše vlasy pevné a silné.
  • Železo. Pokud jíte maso, zkuste libové maso, které je zdravým zdrojem železa. Vegetariánským zdrojem železa mohou být sojové boby, čočka a špenát.
  • Flavonoidy a antioxidanty. Ovoce a zelenina může obsahovat jak flavonoidy, tak antioxidanty, které pomáhají s údržbou vlasových folikulů.

Začněte užívat výživové doplňky

Některé doplňky jsou určeny pro zachování zdravých a silných vlasů. Pokud čekáte, dokud se vám hormony vrátí do normálu, můžete si ošetřovat vlasy určitými výživovými doplňky stravy.

  • zkuste vitamíny B, C, E a zinek
  • existují důkazy, že užívání biotinu v orální formě, užívání zinku a lokální aplikace krémů s obsahem klobetasol propionát, mohou pomoci s padáním vlasů
  • některé formy padání vlasů mohou být léčeny levandulovým olejem smíchaným s oleji z tymiánu, rozmarýnu a cedrového dřeva

Zvažte používání hormonální antikoncepce

Po těhotenství jsou vaše hladiny estrogenů nižší než normálně. Hormonální antikoncepce může pomoci zvýšit hladiny estrogenů, což může následně pomoci upravit padání vlasů po porodu.

  • Po porodu musíte počkat minimálně čtyři týdny, než začnete užívat jakoukoliv hormonální antikoncepci. Pokud byste začali příliš brzy, riskovali byste vznik krevních sraženin.
  • Pokud kojíte, měli byste počkat, dokud se vám tvorba mléka neustálí, protože antikoncepce ji může narušit.
Jak zabránit padání vlasů po porodu? Průměrné hodnocení: 1 (1 hodnoceníe)

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy