Domů / / 4 jednoduché způsoby jak zredu...

4 jednoduché způsoby jak zredukovat celulitidu a tuk

Poslední úprava 01.03.2018
Sdílet článek

Způsobů jak zredukovat příznaky celulitidy je několik. Dá se zredukovat i jednoduchými změnami v jídelníčku, stejně jako i dobrým režimem cvičení. Celulitida je jedním z nejčastějších problémů kůže, a také jednou z těch, které si lidé nejméně často připouštějí. Pokud máte jamky na bocích, stehnech, hýždích nebo dokonce ramenou, nejste sami.

Ženy utrácejí každý rok miliony na léčbu celulitidy pomocí efektních krémů, slibných tabletek, operací a laserových ošetření. Nejlepším řešením je však postupovat zevnitř ven a dostat se k příčině. I když je obtížné zcela celulitidu odstranit, určitě je možné snížit její výskyt i pomocí těchto rad:

1. Snižte hladinu přebytečného inzulínu

Zajímavá studie z University v Pittsburghu zjistila, že distribuce tukové tkáně ve stehnech významně souvisí s inzulínovou rezistencí (před-cukrovkové stav). Samostatná studie zjistila, že dieta společně s cvičením pomohla zbavit se tuku mezi svaly a pod kůží na stehnech, což mělo lepší účinek na snížení celulitidy než samotná dieta. Cvičení může také posílit ochablé, slabé svaly a zlepšit odstín pleti prokrvením pokožky.

Shrnutí: zdravá strava s vysokým obsahem bílkovin, dobrých tuků a nižším obsahem sacharidů - na snížení inzulínu - v kombinaci s pravidelným silovým tréninkem může výrazně pomoci při snižování projevů celulitidy - pomerančové kůže.

2. Snižte zánět (inflamaci)

Zajímavý vedlejší účinek metod používaných pro snížení zánětu po operaci ramene: výskyt celulitidy se snížil díky vysoké dávce EPA 06:01 rybího tuku. Celkový nárůst zánětu může přispět ke špatnému oběhu a horšímu lymfatickému toku, což zhoršuje výskyt celulitidy. Zvětšení komor tukových buněk a zkrácení vazivové tkáně ve stehnech je téměř vždy doprovázeno zánětem, zadržováním vody v těle a otoky.

Shrnutí: Protizánětlivá strava jako denní dávka omega-3 tuků snižují zánět a zlepšují citlivost na inzulín. Pomáhají také spalovat tuky, zejména v kombinaci s cvičením.

3. Získejte kontrolu nad estrogeny

Vyvážená hladina estrogenu je potřebná na spalování tuků. Estrogen je také hlavním podnětem rostoucího problému s celulitidou. Ženy před menopauzou s příliš vysokou hladinou estrogenu mívají hruškovitý tvar těla s větším množstvím tuku na bocích. Je to způsobeno typem a množstvím tuku. Ženy mají na bocích a v oblasti stehen téměř devětkrát větší množství alfa receptorů než beta receptorů. Když jsou stimulovány, alfa receptory způsobí, že tukové buňky produkují tuk, zatímco beta receptory ho odbourávají. Jsou to také oblasti s největším množstvím estrogenových receptorů.

Shrnutí: Kromě celulitidy, přebytečný estrogen může také podnítit žlučové kameny, křečové žíly, myomy na děloze nebo cysty na vaječnících. Proto udržujte svou hladinu estrogenu v rovnováze.

4. Zvyšte hladinu kolagenu

Kolagen je důležitý protein, který tvoří pojivová tkáň v kůži, šlachy, vazy, a cévy. Strukturální změny v tkáních kůže, například oslabení kolagenových a elastinových vláken, zvyšují viditelnost celulitidy, protože pokožka se stává tenčí a méně schopnou zakrýt nerovnosti pod jejím povrchem. Tyto změny mohou nastat jako následek hormonální nerovnováhy, stárnutí a dokonce i dehydratace.

Bylo prokázáno, že doplňky výživy na zvýšení množství kolagenu, jako je oxid křemičitý nebo kolagenový prášek zlepšují texturu kůže a růst nehtů a vlasů (užívejte 1-2 kapsle nebo 1 odměrku prášku denně).

Rada na záver - hydratace je klíčová

Pro výpočet optimálního příjmu vody, použijte tento vzorec:

[Vaše váha] ÷ 33 = počet litrů vody, které byste měli vypít každý den.

Shrnutí: Hydratace a důležité výživové doplňky zlepší kvalitu vašeho pojivové tkáně, zpevní kůži, sníží výskyt celulitidy a dokonce i zabrání zhoršení tohoto problému.

Zatím bez hodnocení

Čtěte víc