Domů / / Celulitida a příjem tekutin sp...

Celulitida a příjem tekutin spolu souvisí

Poslední úprava 01.03.2018
Sdílet článek

Kromě otázek ohledně diet, jedna z nejčastěji kladených otázek na fórech o životním stylu a kráse jsou ty o celulitidě. V tomto článku Vám představíme jednu z dalších teorií o vzniku a možnostech odstranění celulitidy.

Muradova teorie

Murad obrátil teorii celulitidy naruby. Tento doktor je toho názoru, že celulitida není problém tuku, ale problém kůže způsobený nedostatečným příjmem vody.

Jeho teorie zní takto: tuk, který vystoupil pod povrch kůže (což zapříčiňuje vzhled podobný pomerančové kůži) by ve skutečnosti měl být ukryt ve spodní vrstvě kůže, aby ho nebylo vidět.

Důvodem, proč tyto tukové buňky migrují pod povrch kůže, je dehydratace dermis (horní vrstvy pokožky). Pokud jsou tukové buňky pohřbeny hluboko ve spodních vrstvách kůže a jsou obklopeny dobře hydratované pojivovou tkání, nezpůsobí problémy.

Kromě toho se doktor domnívá, že pojivová tkáň ve spodních vrstvách kůže ztrácí vodu a dehydratuje se jako následek škod způsobených volnými radikály. Možná jste slyšeli o volných radikálech v souvislosti škodami, které způsobují na cévách a dalších tkáních, což vede ke vzniku srdečních onemocnění, rakoviny a jiných degenerativních onemocnění.

Volné radikály se vytvářejí při expozici cigaretovému kouři, znečištění, slunečnímu světlu, stresovým hormonem, nadměrnému cvičení a nevyváženým dietám bohatým na trans-mastné kyseliny a další negativní živiny.

Je proto logické, že se nedoporučuje na rehydrataci kůže pít velké množství vody, ale spíše to, že pokud někdo bojuje s celulitidou, měl by zlepšit svou stravu a životní styl.

Tipy na rehydrataci kůže

1. Strava

Pro boj proti volným radikálům a poškození tkání jezte stravu, která je bohatá na antioxidanty a ochranné živiny. Taková strava by měla obsahovat většinu čerstvého ovoce a zeleniny, zejména těch, které jsou bohaté na vitamin C, beta-karoten, lykopen a další fytochemikálie - z nichž všechny mají antioxidační účinek.

Strava by měla být také bohatá na lecitin, živinu, která může pomoci opravit buňky tkáně v kůži. Potraviny bohaté na lecitin jsou vejce, sójové boby a výrobky ze sóje, jako je tofu a sójové mléko, košťálová zelenina (zelí, květák, brokolice), špenát, arašídy, salát a jablka.

Esenciální mastné kyseliny se nacházejí ve lněném semeni, lněném oleji, vlašských ořechách, para ořeších, řepce, tučných rybách a potravinách obohacených o omega-3 jako jsou omega-3 vejce a mléko, které jsou k dispozici ve většině supermarketů. Tyto potraviny přispějí i ke zlepšení hydratace tkáňových buněk v pokožce.

Libové potraviny, jako libové maso (zvěřina, pštros), drůbež, odtučněné mléko, jogurt a tvaroh a luštěniny poskytují aminokyseliny na podporu produkce pojivových tkání, jako jsou elastin a kolagen, takže jsou schopny zadržet více vody.

Nakonec, strava by měla obsahovat glukosamin, který se primárně nachází v mořských plodech (kraby, ústřice, krevety). Pokud nechcete zahrnout tyto potraviny do svého jídelníčku na pravidelné bázi, můžete denně užívat glukosamin doplněk.

Strava by neměla obsahovat trans-mastné kyseliny, které se nacházejí v tuhém margarínu, pečivu, pirohy a koláčích vyrobených se standardním margarínem. Dalším nasyceným tukům nacházejícím se v másle, viditelném tuku na mase, drůbežích kůži, zpracovaných masných výrobcích, jako je většina uzenin a tučném sýru je také dobré se vyhnout.

2. Další pomůcky při boji s celulitidou

Murad naznačuje, že kůže bude reagovat na podněty, pokud zvolíte pravidelné masáže a nenáročné cvičení, jako jít na procházku na čerstvém vzduchu s cílem zlepšit si krevní oběh v kůži a zbytku těla.

Stejně určitě neuškodí, pokud použijete krém proti celulitidě. Na výběr je mnoho krémů proti celulitidě - například v poslední době velmi doporučený Oligo DX s kofeinem a systémem s nanokapslích.

Faktory, které pomáhají celulitidě

Následujícím věcem je třeba se vyhnout za každou cenu, protože podporují tvorbu celulitidy:

  • jakékoli potraviny, které obsahují trans-mastné kyseliny (koláče, mastné potraviny, tučné maso, atd), nebo jsou rozvařené (to ničí důležité živiny)
  • kouření (snižuje tok krve do kůže, ničí vitamín C a je plné znečišťujících látek)
  • nadměrné cvičení (které nutí tělo tvořit volné radikály)
  • nadměrné vystavení se slunci, znečištění nebo stresu
  • liposukce (dle Murada, potřebujeme pod kůží vrstvu tuku pro její podporu a jeho odstranění může podpořit celulitidu)
  • nošení těsného oblečení (oslabuje krevní oběh)
Zatím bez hodnocení

Čtěte víc