Domů / / / Zabraňte vypadávání vlasů a po...

Zabraňte vypadávání vlasů a podpořte jejich růst odbouráním těchto zlozvyků

Poslední úprava 30.07.2019
Sdílet článek

Průměrný člověk straní denně 50 až 100 vlasů. Jsou ale muži a ženy, kterým jich vypadne mnohem více. Výsledkem je řídnutí vlasů, což snižuje sebevědomí a vnímanou atraktivitu dotyčného postiženého. Naštěstí se dá na problém s vypadáváním vlasů cíleně zaměřit. A čím dříve tak učiníte, tím lepší bude konečný výsledek.

Podstata problému

Husté, zdravé vlasy začínají zdravou kůží.

Zdravý růst vlasů záleží od zdravé vlasové pokožky, protože tam se nacházejí "kořínky" vlasových folikulů. Každý zánět nebo podráždění pokožky hlavy může negativně ovlivnit optimální tvorbu a růst vlasů a oslabit integritu vlasů.

Ve skutečnosti až 25% problémů s vypadáváním vlasů vzniká kvůli problémům s vlasovou pokožkou (skalpem). Známkou problémů může být ztráta velkého množství vlasů po česání nebo kartáčování. Případně vlasy, které se náhle stávají tenčími a vypadávají. Druhá zmíněná možnost je mnohdy důsledkem častého barvení nebo tepelného ošetřování vlasů, které často vedou k narušení vlasů.

Dva typy vypadávání vlasů

Na padání vlasů se častokrát nahlíží z hlediska dědičných předpokladů a zdravotních problémů. Dědičné vypadávání vlasů je obecně hormonální záležitost. Nedědičné, medicínské příčiny padání vlasů zahrnují anemii, hypotyreózu, chemoterapii, autoimunitní onemocnění a řadíme sem i vedlejší účinky léků na předpis.

Kvůli diagnostikování problému se doporučuje mužům i ženám, aby navštívili dermatologa. Ten se poptá na detailní anamnézu pacienta a na případné léky na předpis, které užívá. Dermatolog bude moci důkladně vyšetřit pokožku hlavy a vlasy. Někdy se provádí i biopsie na potvrzení onemocnění. Každopádně, každý krok je podniknutý proto, aby se mohl určit nejlepší způsob na podporu růstu vlasů.

Pokud však na druhou stranu padání vlasů není dědičné, ani kvůli zdravotním problémům, bývá obvykle připisované agresivnímu kartáčování nebo přílišnému množství vlasových přípravků (myslí se tím gely nebo pěny), které ucpávají vlasovou pokožku. Lékaři také doporučují vyhýbat se nárazovým dietám, doporučují vyrovnaný jídelníček a stravování. I takovýmto způsobem lze zlepšit stav pleti, pokožky hlavy a vlasů.

Ošetřování a léčba řídkých vlasů

Existuje lokální (topikálna) a orální léčba, například minoxidil a finasterid. Tyto léky mohou na udržování a obnovu růstu vlasů užívat muži i ženy. Existují i novější, přírodní výživové doplňky pro vlasy, vysoce kvalitní šampony proti padání vlasů nebo vlasové aktivátory. V některých případech se muži i ženy nechtějí o vlasy dennodenně starat, proto raději zvolí transplantaci vlasů. Ta má však mnoho úskalí a ne každý je vhodným kandidátem na transplantaci vlasů.

Rozlučte se se zlozvyky, ne s vlasy

Jak jsme již zmínili výše, nezdravé návyky péče o vlasy mohou vést ke ztrátě vlasů. Projděme si běžné viníky odpovědné za řídké vlasy. Odborně sa takáto ztráta vlasů označuje trakční alopecie.

Agresivní česání a kartáčování

Pokud vlasy pročesáváte nebo kefujete příliš tvrdě, kladete příliš velkou fyzickou zátěž na vlasová vlákna, což může způsobit, že se kutikuly začnou odlupovat a strhávat. Agresivní kartáčování mokrých vlasů je další problém, protože může vést k nadměrnému tažení a lámání vlasů.

Pevně utažené copy

Pokud hovoříme o sepnutých vlasech do pevného koňského ohonu, příliš pevné utahování vlasům škodí, protože postupně řídnou. Takže si raději vlasy sepněte do volného drdolu nebo upleťte cop. Pokud jste na dovolené, vyhýbejte se příliš tuhému spínání vlasů. Takový způsob úpravy vlasy příliš táhne, cop se těžko uvolňuje a to vede ke zničení nebo ztrátě velkého množství vlasů.

Zahřívání a přehřívání nástroji pro úpravu účesu

Pokud na vlasy působíte přílišným teplem pokud jsou již suché, má to za následek křehké, zlámané a vysušené vlasy, které jsou zbaveny své přirozené vlhkosti. Takže se už vysušují kutikuly a spolu s vlasem se odlamují. Kvůli zvlnění a objemu je proto raději natočte na měkké houbovité natáčky.

Nesprávné stravování

Správně vyvážená strava dokáže podpořit zdraví a hustotu vlasů. Železo a zinek pomáhají při růstu folikulů, bílkoviny podporují buněčný růst, opravu a pevnost stejně jako při svalech po dlouhém běhu. Také vejce obohacují vlasy, protože jsou bohatým zdrojem bílkovin a B vitamínů, které jsou nutné pro růst.

Stresové tahání vlasů

Pokud máte nutkání táhnout si vlasy vždy, když jste ve stresu, tak je to jen jeden způsob, jak si je můžete stresem zničit. Stres totiž hromadně tlačí vlasové folikuly do klidové fáze, která se odborně nazývá telogen effluvium, čímž se vlastně zrychluje padání pramenů vlasů, a to i při jemném česání a mytí hlavy.

Vlasy jsou korunou krásy a odrážejí náš zdravotní stav. Konzultace s dermatologem a zvláštní pozornost, kterou můžete věnovat své běžné denní rutině, mohou jednoznačně podpořit nejen vaše vlasy, ale i vaši sebedůvěru.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy