Domů / / / 5 nejefektivnějších bylin na d...

5 nejefektivnějších bylin na dobrý spánek a relaxaci

Poslední úprava 06.09.2016
Sdílet článek

http://dreamstudies.org/2010/07/13/5-most-effective-herbs-for-sleep-and-relaxation/

5 nejefektivnějších bylin na dobrý spánek a relaxaci

Výzkumný průmysl, který se zabývá nespavostí má vliv po celém světě, avšak i ty nejefektivnější léky mají své nevýhody: vedlejší účinky, omezený přístup či příliš vysoké ceny. To je důvod, proč se stále více lidí při léčbě nespavosti obrací na byliny a přírodní léky na spaní, které byly bylinkáři a přírodními léčiteli ve srovnání se standardním 6- měsíčným farmaceutickým testováním, testovány po stovky let.

Lidová medicína byla v Evropě kvůli silám římské kultury potlačena a mnoho bylinkářů a sběratelů léčivých bylinek bylo upáleno pro jejich zvláštní poznatky z přírodního světa.

K útlaku došlo zejména kvůli bylinkářkám, které propagovaly bezpečné a efektivní bylinné antikoncepce, dokázali změnit stav vědomí a odhalili šamanské praktiky. Západní kultura tyto léčebné praktiky a znalosti o bylinkách potlačila do pozadí.

Znalost bylin je dvojnásobně tabuizována

Toto staré náboženské tabu lidové medicíny se přeneslo až do počátku 20. století, kdy studie bylin byly nadobro zrušeny a nahrazeny výnosnější chemickými metodami syntézy.

Takže máme dvojnásobné tabu studování bylin: starověká náboženská doktrína kombinovaná komerčními vědeckými zájmy.

To však samozřejmě nezastavilo moderní farmaceutický průmysl v tom, aby si ukořistil domorodé znalosti bylin. Nicméně, omezilo to možnosti veřejného financování stávajících studií o účinnosti mnohých účinných bylin a rostlinných léků.

Poznámka na okraj: Byliny nemusí být vždy bezpečné. Některé byliny mohou ve skutečnosti neutralizovat jiné předepsané léky nebo mohou být nebezpečné v kombinaci s alkoholem, sedativy nebo antidepresivy.

Pokud si nejste jisti, obraťte se na svého lékaře a před užíváním jakéhokoli bylinného léku si zjistěte co nejvíce informací. Tady jsou ty nejběžnější přírodní léky na spaní.

Kozlík lékařský

Kořen kozlíku lékařského má dlouhou historii používání jako mírné sedativum. Užíván jako doplněk stravy snižuje dobu usínání a v kombinaci schmelem má klinicky prokázané účinky na nespavost. Často se také používá v kombinaci s pepřovníkem opojným, avšak při této kombinaci si dávejte pozor, pokud máte problémy s játry či ledvinami.

Podle mnoha studií, kozlík užívaný samostatně není při dlouhodobé nespavosti efektivní. Nicméně, problémy se spánkem, které přetrvávají déle než 2 týdny vyžadují větší lékařskou pomoc jak vám může poskytnout bylinná léčba.

Meduňka lékařská

Meduňka lékařská se v evropské lidové medicíně používá pro své relaxační účinky již od středověku. Má čistou, osvěžující citrusovou vůni, můžete ji užívat ve formě čaje nebo jako doplněk stravy. Účinky meduňky nejsou pouze placebo efektem. Výzkum provedený v roce 2003 zjistil, že meduňka lékařská nepřímo podporuje spánek tím, že zlepšuje náladu a vyvolává duševní klid. Můžeme ji také nazvat nootropikem nebo přípravkem na mozkovou činnost, protože dokáže zlepšit kognitivní funkce.

Mučenka

Mnoho evropských bylinných léků obsahuje mučenku i když tato bylina pochází z tropických oblastí Ameriky, kde se podle deníků dobyvatelů ze 16. století široce využívala Aztéky.

Listy a květy mají jemnou chuť a mají zmírňovat úzkost a nespavost. I když bylo provedeno pouze pár výzkumů, v Německu je uznána jako bylinné sedativum. Podle encyklopedie alternativní medicíny, aktivními látkami mučenky mohou být harmin a harmalín, proto se nedoporučuje užívat plodů mučenky pokud užíváte IMAO antidepresiva, protože může dojít k sedativním účinkům.

Heřmánek pravý

Heřmánek se může považovat za nejuznávanějšího pomocníka při spánku, avšak mnoho klinických studií ukázalo, že bylina nemá ulidí trpících chronickou nespavostí žádný účinek. Je heřmánek pro svou chutnou vůni placebem? Pravděpodobně ne. Heřmánek dokáže zvýšením mentálního klidu nepřímo podpořit spánek.

Nedávný výzkum ukázal, že heřmánek významně zmírňuje příznaky generalizované úzkostné poruchy. V tomto výzkumu bylo také provedeno testování aktivních ingrediencí a placeba pilulek s vůní heřmánku.

Takže se zásobte heřmánkem, pokud jste to ještě neudělali. Mimochodem, existuje mnoho druhů heřmánku: ujistěte se, že si pořídíte heřmánek pravý.

Pepřovník opojný

Naše znalosti o pepřovníku pocházejí z domorodých kultur ze západního Pacifiku, které po staletí používali kořeny tohoto keře do opojných nápojů. Jako mnohé byliny používané na spánek, pepřovník technicky není sedativum a také měl při léčbě nespavosti různé účinky. Mnoho klinických zdrojů tvrdí, že pepřovník účinný není, ačkoli je stále klasifikován jako hypnotikum.

Tak jako heřmánek a meduňka i pepřovník dokáže podpořit spánek zmírněním úzkosti. Podle národního institutu zdraví pepřovník opojný může být stejně účinný jako valium.

Dávejte si však pozor, při užívání pepřovníku opojného byly zpozorovány problémy s játry. Nevíme potvrdit, zda příčina těchto nežádoucích účinků bylo předávkování nebo kontaminanty z jiných zdrojů. Neužívejte však pepřovník opojný, pokud máte problémy s játry nebo užíváte léky na léčbu jater.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy