Kegelovy cviky na problémy s prostatou nebo hyperaktivním močovým měchýřem

Poslední úprava 16.12.2019
Sdílet článek

Symptomy problémů s prostatou a hyperaktivního močového měchýře

Problémy s prostatou a hyperaktivní močový měchýř jsou dvě rozdílná onemocnění. Nicméně obě dokáží u mužů vyvolat časté a náhlé nutkání močit.

I přesto, že vás tato onemocnění vědí potrápit, jsou léčitelné. Kromě určených léků existují různé cvičení, které dokážou zmírnit nutkání jít na WC.

Něco více o problémech s prostatou ...

Prostata má přibližně velikost ořechu. Obklopuje močovou trubici, která odvádí moč z močového měchýře. Jak muži stárnou, jejich prostata zvykne narůstat, což způsobuje stlačování močové roury.

Zvětšená prostata je známá také jako benigní hyperplazie prostaty (BHP). BPH může přispět k častému nutkání močit nebo pocitu, že potřebujete jít znovu močit poté, co jste vyšli z WC.

Příčiny hyperaktivního močového měchýře

K hyperaktivnímu močovému měchýři dochází, když svaly, které kontrolují měchýř nepracují tak, jak by měly. Následkem je pak častý pocit, že potřebujete močit.

Pití příliš mnoho tekutin - zejména kofeinových nápojů, alkoholu a citrusových džusů - mohou způsobit časté močení. Tlak na močový měchýř také způsobuje obezita. Někdy je hyperatkivní močový měchýř následkem vážných neurologických onemocnění jako je Parkinsonova choroba či roztroušená skleróza (SM).

Příklady cviků

Jak muži stárnou nebo po léčbě rakoviny prostaty, svaly obklopující měchýř dokáží zeslábnout. Existují různé cviky, které mohou být nápomocné při problémech s prostatou a hyperaktivním močovým měchýřem.

Kegelovy cviky dokáží posílit a procvičit svaly pánevního dna, což pomáhá regulovat močení. Dalšími důležitými formami cvičení jsou chození nebo běhání, plavání, tenis nebo jiné sporty. Tyto aerobické cvičení vám pomohou udržet si zdravou váhu.

Kegelovy cviky

Kegelovy cviky jsou často doporučené pro ženy, zejména po porodu. Cukrovka, operace prostaty a hyperaktivní močový měchýř dokáží také svaly pánevního dna oslabit. Cvičení na posílení svalů pánevního dna mohou být nápomocné i pro muže.

Věnovat se Kegelovym cvikům můžete leckdy a nevyžadují si žádné speciální zařízení. Avšak na správné provedení těchto cviků budete pravděpodobně potřebovat nějakou praxi a dávku koncentrace.

Jak na Kegelovy cviky

Na nalezení svalů pánevního dna, přestaňte močit při středním proudu a soustřeďte se na svaly, které jste při tom použili. K provedení Kegelovych cviků si vyprázdněte měchýř a lehněte si na podlahu s pokrčenýma a rozkročenýma nohama. Na 3 sekundy stáhněte svaly pánevního dna a pak na 3 sekundy uvolněte. Opakujte několikrát. Ujistěte se, že se soustředíte výhradně na svaly pánevního dna. Později budete schopen provést tyto cvičení vestoje nebo při sezení.

Pravidelné cvičení

Pravidelné cvičení poskytuje mnoho zdravotních přínosů. Zdraví srdce a svalů závisí na pravidelné fyzické aktivitě. Cvičení vám pomůže zbavit se nadbytečných kil a dosáhnout zdravou hmotnost. Udržení si zdravé váhy zase snižuje riziko problémů s prostatou.

Cvičení také pomáhá vyvážit hormony těla, které ovlivňují prostatu. Na zmírnění symptomů hyperaktivního močového měchýře se proto doporučuje udržení si zdravé váhy.

Pokud potřebujete pomoci

Kegelovy cviky umí být namáhavé. Váš lékař vám tedy může pomoci izolovat klíčové svaly. Změna životního stylu nebo léky mohou být také nápomocné.

Pokud symptomy jako časté nucení močit nebudou ustupovat, obraťte se na svého lékaře. Tyto problémy umí být nepříjemné avšak správnými postupy a léčbou se jich dokážete zbavit.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy