Domů / / 8 potravin pro skutečně pěknou...

8 potravin pro skutečně pěknou pokožku

Poslední úprava 12.02.2018
Sdílet článek

Získejte hladší pokožku

Chcete hladší, mladě vypadající pokožku? Přidejte do vašeho jídelníčku níže uvedené potraviny bohaté na antioxidanty. Studie ukázaly, že vitamíny a minerály, které obsahují, dokáží všechno. Od urychlení výměny buněk (aby se zachovala zdravější pokožka zevnitř), až po ochranu pokožky před nebezpečnými slunečními paprsky. Zde je osm potravin nabitých živinami, které dokáží bojovat se stárnutím.

Červená paprika

Tato zářivě zbarvená zelenina je lékem pro vaši pokožku. Půl sklenice nakrájených červených paprik vám dodá více než 100% vaší denní doporučené dávky vitamínu C, který dokáže bojovat s vráskami. Vědci sledovali příjem vitaminu C u 4025 žen a zjistili, že ty, které zkonzumovali více vitamínu C, měli méně vrásek a méně vysušenou pokožku.

Borůvky

Volné radikály jsou částice, které mohou uškodit kožním buňkám a zredukovat množství kolagenu, takže pleť se stane náchylnější na vrásky. Poškození způsobené volnými radikály můžete vykompenzovat konzumací na antioxidanty bohatých borůvek. Snědením půl sklenice borůvek můžete zdvojnásobit množství antioxidantů, které běžně denně zkonzumujete. Chcete-li zpomalit proces stárnutí způsobený volnými radikály, měly by být borůvky vaší první volbou.

Losos

Losos je bohatý na anti-aging ingredience, včetně omega-3 mastných kyselin. Omega-3 obsahuje kyselinu alfa-linolenovou, která zmírňuje vysušení a udržuje pokožku jemnou, hladkou a pružnou. Mastné ryby, jako je losos, také tlumí záněty a mohou pomoci ulevit při chronických kožních problémech, jako jsou prudké vzplanutí psoriázy.

Avokádo

Získejte množství hydratujícího vitamínu E, který se nachází právě v tomto ovoci. Nejen, že vitamin E zlepšuje suchou pokožku, studie prokázaly, že dokáže snížit množství volných radikálů a chránit před škodlivými UV paprsky. Je to perfektní omluva na to, abyste si dali chipsy a guacamole.

Cibule

Cibule není jen ochucovadlo, které dodává jídlu tu správnou chuť. Je také bohatá na kvercetin, tedy antioxidant, který nás chrání před vráskami. Studie prokázaly, že dokáže ochránit pokožku před škodlivými UVB paprsky, takže nechte tuto zeleninu nenápadně vklouznout do polévky, hlavního jídla či do pizzy.

Sladké brambory

Jezte tyto oblíbence pokožky celý rok! Sladké brambory jsou plné betakarotenu, který vytváří vitamin A. Vitamin A zvyšuje obnovu buněk a chrání integritu naší pokožky. Ve skutečnosti je pro zdravou pokožku tak důležitý, že se jeho deriváty nazývané retinoidy, přidávají do mnoha produktů péče o pleť. Vypnutou pleť však můžete získat i pouhým přidáním této sladké, vydatné zeleniny do vaší stravy.

Granátové jablko

Toto trpké ovoce je plné vitaminu C a obsahuje více antioxidantů, než červené víno a zelený čaj. Díky němu bude vaše pokožka zářit a zůstane bez vrásek. Granátové jablko prý dokonce snižuje riziko rakoviny kůže.

Celozrnné výrobky

Pestrobarevné ovoce a zelenina nejsou jedinými potravinami, které dopomohou vaší pokožce k mladistvému vzhledu. Celozrnné výrobky obsahují polyfenoly a karotenoidy, které bojují s procesem stárnutí. Pokud zvolíte celozrnné cereálie, použijete sójové mléko místo kravského, můžete si (díky obsaženým isoflavonům) připočítat další body k dobru v boji se stárnutím.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc