Domů / / Snídaňové smoothie na hubnutí...

Snídaňové smoothie na hubnutí - nejlepší a nejhorší přísady do smoothie, pokud si kontrolujete příjem cukru

Poslední úprava 28.05.2018
Sdílet článek

Pokud si chcete dopřát snídaňové smoothie, a současně dbáte na svou linii, je třeba vysledovat si i obsah cukru. V některých totiž snadno nasbíráte 500 kalorií, 120 gramů cukru - a to je až čtyřikrát více než plechovka coly!

Takže, než vyberete mixér, nastudujte si dobře vhodné a nevhodné přísady, které do smoothie na hubnutí patří.

Nejlepší přísady do smoothie na hubnutí

Čistý řecký jogurt

Pokud do mixéru přidáte za naběračku nebo velkou lžíci řeckého jogurtu, budete zasyceni na delší dobu. Získáte i pěknou krémovou konzistenci, která připomíná mléčný koktejl. Důležité je, aby byl jogurt bílý, bez přidaných příchutí. Příchuť je totiž častokrát pouze cukr zamaskovaný v mléčném výrobku.

Mleté lněná semínka

Je dobré přidat do smoothie trochu semínek či jadérek. Pokud smoothie na hubnutí posypete lněnými semínky, dodáte si vlákninu, omega-3 tuky i proteiny. A přitom nezmění chuť. Pokud je navíc rozmixujete v mixéru, nebudete ani vědět, že jsou tam.

Přírodní ořechové máslo

Ať už máte raději arašídové nebo mandlové máslo, můžete si máslo z ořechů nebo semínek namixovat i doma (ořechy namočíte na chvíli do vody, řádně osušíte, rozmixujete a přidáte trošku zdravého oleje). Nápoje obohatí a přidá i na objemu, navíc bez přidávání cukru. Do smoothie na hubnutí díky nim přibudou proteiny, vláknina a mononenasycené tuky.

Neslazené mléko nebo nemléčné alternativy

Ať už mléko použijete nebo nepoužijete, důležité je ujistit se, že základ smoothie bude neslazený. Skutečné mléko má jedno plus, a to obsah proteinů. Některé rostlinné mléka mají zase méně kalorií. Vyberte si tedy podle svých potřeb či chutě a také podle toho, zda další přidané přísady obsahují hodně proteinů.

Zelenina

Všichni víme, jak složité je sníst všechnu tu zeleninu, kterou bychom jíst měli. Dejte si z ní tedy hned ráno, přidejte ji do zeleninového smoothie. Hrst listové zeleniny jako je kapusta nebo špenát dodá nápoji extra dávku živin, vlákniny, i zelenou barvu. Kel má výraznější chuť jako špenát, ale nebojte se ho. Ostatní přísady zamaskují případnou hořkost.

Proteinový prášek

Pokud přidáte kopeček proteinového prášku do smoothie, vyvážíte obsah cukru ovoce či sladké přísady. Nekupujte proteinové prášky se sáhodlouhým seznamem obsažených přísad, hlavně pokud mu ani nerozumíte. A samozřejmě vybírejte výrobek bez přidaného cukru. Ale pozor, některé proteinové prášky jsou tak silné, že vás při každém doušku setřese. A na to je snídaně přece příliš drahocenná. (viz také jak přidat proteiny bez použití proteinového prášku)

Ovoce s vysokým obsahem vlákniny

Přestože se při hubnutí snažíte omezit příjem sladkého, smoothie musí jednoduše dobře chutnat. Jinak ho vylijete a dáte si něco jiného, v ranním spěchu (právě jste totiž zbytečně strávili pár minut v kuchyni přípravou smoothie, které vám ani nechutná), cestou do práce je velmi pravděpodobné, že to bude něco sladké z blízkého obchodu či pekárny ... Proto do svého smoothie na hubnutí přidejte přírodní sladidla, ty mají navíc hodně vlákniny. Relativně málo cukru obsahují jahody, maliny a borůvky. Vláknina navíc stabilizuje hladiny krevního cukru.

Koření

Chuť nemusí pocházet z lžíce medu či sirupu. Zkuste přidat trochu šmrncu pomocí vašich oblíbených koření a pochutin. Trošku skořice, muškátového oříšku, nového koření, kardamonu či vanilky. Získáte kopec chutí a cukr zůstane mimo.

Avokádo

Pokud chcete, aby mělo vaše smoothie na hubnutí hustou konzistenci, jakou lze dosáhnout přidáním banánů, můžete místo nich použít čtvrt avokáda. Avokádo udělá smoothie krémovitým, neobsahuje na rozdíl od banánů cukr a navíc zasytí.

Nejhorší přísady do smoothie na hubnutí

Ovocné džusy

Pokud si dáte 100% ovocný džus do smoothie na hubnutí, které je jinak samý protein a zdravé tuky, je to dobrý způsob jak začít, pokud se snažíte snížit příjem cukru. Sklenice džusu obsahuje přibližně 23 gramů cukru. Přestože jde o zdravou, přírodní verzi, může i tak vyhnat inzulin nahoru, pokud nebude vyrovnaný proteiny, vlákninou a tukem. Proto si ho tam dejte jen malý doušek. Přidejte raději celé ovoce.

Slazené ovoce nebo vanilkový jogurt

V obchodě dostat nespočetné množství jogurtů. Ale kromě jogurtu řeckého typu, který je skutečně plný bílkovin, najdete tam množství slazených jogurtů, u kterých převažují umělá sladidla. Jogurty, které mají na spodku ovoce a třeba si je smíchat, obsahují přibližně 24 gramů cukru a jen 6 gramů proteinů na 6-balení. Ale to je málo na to, aby vás zasytily do dalšího jídla.

Ovoce s vysokým obsahem cukru

Neodrazujeme vás samozřejmě od toho, abyste si dopřáli "přírodní sladkosti". Ale mixér plný banánů není vůbec smoothie. To je velmi sladká dětská výživa. Navíc není ani nutričně vyrovnané, pokud doufáte v snídaně, díky které vydržíte až do oběda. Chcete-li snížit příjem cukru, omezte ovoce s vysokým obsahem cukru. Sem patří hrozny, mango, banány, ananasy i kiwi. Pokud nedokážete odolat, smíchejte je s proteiny a tuky, aby bylo jídlo vyváženější.

Slazené mléka nebo nemléčné alternativy

Většina slazených mléčných alternativ může mít na šálek 10 až 12 gramů cukru a zanedbatelné množství proteinů. Pokud se rozhodnete pro běžné mléko, pozor na čokoládovou příchuť - obsahuje až 24 gramů cukru na šálek.

Cukr

Toto je asi i jasné a zjevné. A teď nemáme na mysli, že byste si přisladili svůj doma namíchaný nápoj - pokud tak děláte, tak s tím hned přestaňte. Nyní se bavíme o tom, že mnohé zdravé prodejny kávy a přírodních džusů mají potřebu přidávat med, agáve, kokosový cukr, javorový sirup a podobně ... je pravda, že jde o něco lepší, přírodnější alternativy, ale stále jde o přislazování, které skutečně při hubnutí nepotřebujete. Pokud máte v smoothie zralé čerstvé ovoce, bude dostatečně sladké.

Jak vidíte, smoothie na hubnutí není utajený mléčný koktejl maskovaný za snídani. A pokud si dopřejete jen trošku zdravého cukru, můžete si namixovat smoothie, které bude zdravé a zároveň vynikající.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Pilulky na hubnutí Oxotrin

    Pilulky na rychlé hubnutí Oxotrin obsahují patentovanou termogenickou složku, o jejíž studie potvrdily, že výrazně urychluje metabolismus a je vhodná na zdravé hubnutí.

  • Acai Berry tablety 2000

    Výživný zázrak z Brazílie. Pomáhá udržovat zdraví oběhového systému i zažívacího traktu, podporuje proces hubnutí, vynikajících v boji proti stárnutí

  • Goji Kustovnice Čínská Bio extrakt 2000

    Goji Berry jsou bohaté na antioxidanty, které pomáhají posílit imunitní funkce u mužů i žen. Výborný doplněk v období hubnutí nebo detoxikace.

Čtěte víc