Domů / / 6 způsobů jak přidat proteiny...

6 způsobů jak přidat proteiny do smoothie bez použití proteinového prášku

Poslední úprava 02.03.2020
Sdílet článek

Možná už máte svůj oblíbený recept na smoothie a víte, že právě obsažené proteiny jsou tím tajemstvím, které udržuje člověka sytého celé dopoledne. Ráno je samozřejmě častokrát pohodlnější v rychlosti použít kvalitní proteinový prášek, ideálně nepřislazovaný a neochucený. Není to však jedinou možností.

Kromě konopného semene či avokáda můžete zvolit i další zásobárny proteinů, které vás při mixování snídaňového nápoje pravděpodobně vůbec nenapadly. Zkuste šest následujících přísad pro ranní proteinové smoothie.

Cizrna

Obsah proteinů: 5 gramů na ½ šálku

Cizrna je strukovina s jemnou chutí. Každému smoothie dodává vysokou dávku proteinů. Kromě toho se velmi dobře mixuje a dodává smoothie smetanovou texturu. ½ šálků obsahuje pouze 100 kalorií, ale dává vám až 22% denní dávky vlákniny, kterou tělo tráví pomalu, takže zůstanete déle sytý. Pokud používáte cizrnu v konzervách, nezapomeňte ji před mixováním propláchnout vodou, abyste se zbavili nečistot a přebytečné soli.

Hrudkový tvaroh

Obsah proteinů: 14 gramů na ½ šálku

Jest-li chcete proteinové smoothie napumpovat proteiny, zkuste přidat tvaroh. Pokud jej rozmixujete, jeho struktura se změní na krásně hladkou a krémovou. Není tak kyselý jako jogurt, takže nemusíte přidávat tolik ingrediencí na přislazení. Je to výhoda, protože právě příliš sladkého vám může dostat cukr v krvi do výšin. Než byste se dostali do práce, měli byste hned chuť na nějaký pamlsek.

Pokud nejste fanoušek tvarohu, nemusíte se vůbec bát tvarohu v smoothie. Dobrou kombinací je ovocné smoothie, ze kterého si pomocí tvarohu uděláte svěží smetanové smoothie z lesních nebo citrusových plodů. Samotný tvaroh má "nudnou" chuť a dodává ovocnému nápoji jemně slanou chuť.

Dýňová jadérka

Obsah proteinů: 5 gramů na 2 polévkové lžíce

Přidávání semínek nebo jáder do smoothie kvůli obsahu bílkovin není žádnou novinkou. Lidé však obvykle sahají po semínkách lnu nebo konope. Lněná semínka mají ale velmi pevnou slupku, proto pokud nejsou řádně rozemleté, nevytěžíte z nich to, co chcete. Prostě vám projdou přes trávicí trakt (což samozřejmě má také své výhody). Na druhé straně dýňová jadérka poskytují stejnou kombinaci zdravých tuků, vlákniny a bílkovin. Mnohem snadněji se vám je ale povede rozdrtit ve většině mixerů. Jsou také bohatým zdrojem hořčíku, který pomáhá regulovat krevní tlak a chrání hustotu kostí.

Hedvábné tofu

Obsah proteinů: 4 gramy na 110 gramů

Pokud se vyhýbáte mléčným výrobkům, zkuste takovouto univerzální sójovou alternativu. Tofu je měkký a prakticky bez chuti, takže může přidat smetanovou konzistenci prakticky čemukoliv. Je to také kompletní zdroj bílkovin. To znamená, že obsahuje všech devět esenciálních aminokyselin, které tělo nemůže samé vytvořit.

Další výhodou sójových bílkovin a potravin bohatých na ně je úleva od návalů tepla během menopauzy. Také posiluje kosti díky přirozeným isoflavonům, které imitují estrogen v těle.

Ricotta sýr

Obsah proteinů: 14 gramů na ½ šálku

Stejně jako tvaroh, také ricotta obsahuje mnoho bílkovin a dává koktejlovému nápoji smetanovou chuť. Je téměř bez chuti, takže chuť smoothie budou určovat další přísady. Na rozdíl od jogurtu nebo tvarohu je ricotta trochu hustší. Pokud potřebujete, můžete si proteinové smoothie trochu naředit přidáním mléka nebo džusu.

Tento druh sýra neslouží jenom k zaplnění žaludku. Obsahuje také velké množství vitaminu D. Vitamin D pomáhá při vstřebávání vápníku a snižuje riziko rozvoje řady různých onemocnění. Proto je to moudrá volba, pokud jej přidáte k snídani.

Ovesné vločky

Obsah proteinů: 5 gramů na ½ šálku

Možná jste již zkusili přidat ovesné vločky do smoothie a ani nevíte, jak dobře děláte, protože jsou plné bílkovin. Pokud máte silný mixér, ovesné vločky jsou tou správnou volbou. Kromě dodávání bílkovin jsou také vynikajícím zdrojem vlákniny. Proto je můžete denně používat. Nezruinujete svou peněženku ani chuť vašeho proteinového smoothie.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Pilulky na hubnutí Oxotrin

    Pilulky na rychlé hubnutí Oxotrin obsahují patentovanou termogenickou složku, o jejíž studie potvrdily, že výrazně urychluje metabolismus a je vhodná na zdravé hubnutí.

Čtěte víc