Domů / / Nemůžu spát, co mám dělat? - o...

Nemůžu spát, co mám dělat? - odborníci radí

Poslední úprava 04.03.2020
Sdílet článek

Nezáleží na tom, zda jste typ člověka, který dokáže usnout kdekoliv nebo velmi dobře znáte, co je to nespavost, všichni máme někdy noci, kdy prostě nemůžeme usnout. Zkoušeli jste už všechno, od pití heřmánkového čaje až po dechová cvičení, ale někdy ani tyto údajně relaxační techniky nepomohly dopřát si oblíbený spánek. Je tu ještě jedna možnost, obraťme se na odborníky a spoznejme jejich zvláštní triky - od masáže očí po počítání. Co tedy dělají lékaři a odborníci, když se jim v noci honí hlavou myšlenka "nemůžu spát!"?

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí zdravotnícky korespondent:

Palci si přitlačte oblast uprostřed obočí, nad očními důlky. Máte tam malé jamky, prohlubně, ve kterých procházejí větve supraorbitálního nervu. Budete cítit mírně tupý tlak, ale může vám to pomoci uklidnit se a vy usnete. Tento způsob je také účinný při bolesti hlavy.

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí autorka knih oživotním štěstí:

Řeknu si, že o 5 minut musím vstát a jít do práce. Představím si celý můj ranní rituál, od strečinku až po líčení. Přijde mi to natolik vyčerpávající, že jsem ráda, že ještě můžu spát, a taky se mi to podaří.

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí podnikatel, autor knih ozdravém životním stylu:

Akupunktura je známá tím, že pomáhá s nespavostí, avšak těžko najdete akupunkturistu, který k vám ochotně přijde uprostřed noci. Trikem, který navozuje spánek, je akupresurní podložka. Lehněte si na podložku 10 až 20 minut předtím, než se uložíte do postele. Ležení na podložce stimuluje akupresurní body na vašem těle, čímž přináší tělu úlevu.

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí cvičitelka jógy:

Skvělým pomocníkem na relaxaci a vytoužený spánek jsou ohřívací oční masky. Tyto masky jsou u lidí oblíbené během přestávek v práci či odpoledním zdřímnutí, hlavně v Japonsku, kdy tělo a mysl potřebují dávku odpočinku. Já osobně jsem nimi přímo posedlá.

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí průkopník v oblasti integrační a funkční medicíny:

Věnuji se regeneračním cvikům jógy. Nedávno jsem také experimentoval s výživovým doplňkem magnesium threonate, který je speciální formou hořčíku. Magnesium threonate prochází hematoencefalickou bariérou do mozku a pomáhá se spánkem.

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí klinický psycholog:

Počítám po třech do tři sta. Je to matematicky natolik komplikované, že nemyslím na nic jiného a natolik nudné, že se mi podaří usnout hned, jak zhasnu světlo!

Nemůžu spát, co mám dělat? Radí lékař aautor knih ozdraví:

Pokud nemohu usnout po dobu 20 minut, vstanu z postele a jdu do jiné místnosti. Tam se věnuji nějaké tiché, zklidňující činnosti jako je poslech hudby, čtení časopisu či knihy. Takto se zbavím starosti, že nemůžu usnout.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Čtěte víc