Domů / / Strie během těhotenství - jak...

Strie během těhotenství - jak jim předejít

Poslední úprava 16.03.2016
Sdílet článek

Po porodu se v životě ženy děje mnoho změn. Její plány, svoboda a režim spánku se musí upravit. Spolu se změnou v rozvrhu, ženské tělo pociťuje především fyzické změny, mezi které patří i strie. Mnoho žen pochopí, že mít strie je součástí být matkou.

Ženská kůže se v průběhu těhotenství, zejména kolem břicha roztáhne a vznikají strie. Natahování pokožky se děje, aby bylo vaše tělo schopno pojmout rostoucí bříško. Strie začínají jako červené pruhy, které se s postupem času stávají stříbřité. Dobrá věc je, že tomu můžete předcházet a dokonce zmírnit vzhled strií, pokud budete dodržovat určité kroky dostatečně brzy během těhotenství. Zde najdete několik rad, jak zabránit striím během těhotenství, změnou životního stylu a udržováním pokožky po narození svého dítěte.

Proč mám strie?

Strie se objeví, když vaše tělo začíná růst mnohem rychleji než vaše pokožka a je pro ni těžké udžet krok. Elastická vlákna, které jsou pod povrchem kůže praskají a vytvářejí se tak strie. Dvě nejběžnější oblasti, kde strie během těhotenství vznikají, jsou prsa a břicho. Mohou se také vyskytnout v horní části ramen, na hýždích a stehnech. Strie začínají jako fialové nebo narudlé pruhy a po těhotenství postupně vyblednou do šedé nebo bílé.

Odhaduje se, že asi 90% žen na celém světě, trpí striemi po 6. nebo 7. měsíci těhotenství. Genetika hraje také roli při určování, zda budete mít strie nebo ne. Proto, pokud vaše matka měla během těhotenství strie, existuje vysoká pravděpodobnost, že je budete mít i vy.

Barva strií také závisí na pleti jedince. Pokud máte světlejší pleť, je více pravděpodobné, že vaše strie budou růžové. Ženy s tmavší barvou pleti mají strie světlejší než je jejich pleť.

Rychlost, jakou vaše bříško během těhotenství roste, také určuje, zda budete mít strie nebo ne. Bohužel tehdy nejsou žádné prokázané způsoby léčení strií nebo zastavení jejich vzniku. Naštěstí jejich barva vybledne k odstínu, který je méně nápadný. Existuje několik kroků, které můžete provést, abyste zaručili menší viditelnost strií i ve svém posledním trimestru. Klíčové je začít s dostatečným předstihem.

Jak zabránit striím během těhotenství-Udržujte zdravý životní styl

Udělejte si svou výživnou pokožkovou dietu

Pravděpodobně jste začali jíst vyváženou stravu, která vašemu dítěti zajistí dostatek živin a vitamínů. Začleňte do jídelníčku potraviny, které podporují zdraví kůže a ty, které zlepší pružnost vaší pokožky. Toto zabrání projevům strií.

Zařaďte tyto potraviny do svého jídelníčku:

  • Potraviny balené s antioxidanty, protože budou pomáhat chránit a vyživovat pokožku. Patří k nim zelenina a ovoce, jako jsou jahody, borůvky a špenát.
  • Potraviny, které jsou bohaté na vitamin E, protože chrání buněčné membrány kůže. Jezte zelí, brokolici, avokádo, semena a ořechy.
  • Potraviny bohaté na vitamin A, protože regenerují tkáně kůže. Jezte červenou papriku, sladké brambory, mrkev, dýni a mango. Nepřekračujte maximální hodnotu: Ženy mladší 18 let by neměly přijmout více než 2800 mcg RAE (retinol aktivity ekvivalent) nebo 9,240 IU (mezinárodních jednotek). Ti starší než 19 let by se měli vyhnout spotřebě více než 3000 mcg RAE nebo 10,000 IU.
  • Potraviny, které jsou bohaté na omega-3 a 6, vaše pleť bude zářivější a udrží buněčné membrány zdravé. Jezte ústřice, vejce, vlašské ořechy, rybí tuk a ryby.

Zvyšte přísun tekutin

Tekutiny pomáhají detoxikaci organismu a také udržují buňky kůže zaoblené, co dělá vaši pokožu zdravou. Vaše pokožka bude schopna vrátit se do normálu od výrazných strií.

Rady pro pitný režim, které byste měli dodržovat:

  • Pijte osm sklenic vody denně. Pokud nejste schopni vypít jeden najednou, noste u sebe láhev s vodou, do které se vejde dané množství vody a pijte ji po doušcích, po celý den.
  • Pijte bylinné čaje. Když pijete čaj, který neobsahuje kofein udržíte vaše tělo hydratované. Pití bylinného čaje také zmírní nudu, že bude muset pít vodu každý den.
  • Jezte vodnatou zeleninu a ovoce, obsah vody pomáhá udržet tělo hydratované. Konzumujte celer, velké saláty s okurkou, čerstvé papriky, žlutý a červený meloun, jahody, a další.

Nízkonárazové cvičení

  • Cvičení pomáhá udržet elasticitu pokožky tím, že zlepší krevní oběh. Kromě toho shodíte i kila.
  • Provádějte cvičení pro těhotné ženy. Patří mezi ně Kegelovy cviky, streching a jiné jednoduché pohyby.
  • Vyzkoušejte jógu. Pilates a jóga vám pomohou zbavit se nepohodlných pozic během těhotenství.

Hlídejte si vaši váhu

Pokud přiberete příliš rychle, budete mít strie. To je jeden z důvodů, proč je nutné dávat pozor na svou váhu.

Můžete tomu předejít i následovně:

  • Vyhněte se přejídání. I přesto, že těhotné ženy musí jíst více kalorií, než před tím, neznamená to, že budete jíst dvakrát tolik.
  • Udržte chutě na uzdě. Když to přijde, stačí mít trochu jakékoli jídla na které máte chuť a zakončete to s pořádnou porcí ovoce. Takto si naplníte své chutě a udržíte váhu.

Jak zabránit striím během těhotenství-Věnujte zvláštní pozornost kůži

Provádějte suché kartáčování

Suché kartáčování děláte tak, že čistíte kůži suchou kartáčem. To pomáhá odlupovat starou pokožku a udržet ji zdravou. Pro snížení výskytu strií a také jako preventivní opatření proti striím, se doporučuje následující technika:

  • Použijte suchý kartáč, vyrobený z přírodních vláken s tuhými, ale ne tvrdými štětinami.
  • Kartáčujte spodní část těla (nohy) až nahoru (k oblasti srdce). Zaměřte se na oblasti, které mají strie, jak břicho a žaludek. Po ukončení procedury si dejte koupel a odumřelé buňky budou pryč.
  • Nepoužívejte kartáč na prsou, protože pokožka je velmi jemná a kartáčováním ji poškodíte.

Vyhněte se chemikáliím

Mnoho tělních mýdel obsahuje sulfáty, které po čase vysušují pokožku a snižují její elasticitu.

  • Použijte čisticí prostředky vyrobené s přírodním olejem. Vetřete do pokožky kokosový olej a opláchněte teplou vodou, pak vysušte opatrným přikládáním měkkého ručníku.
  • Pokud je vaše pokožka náchylná k vysychání, není třeba ji takto čistit. Stačí trocha vlažné vody a pak šetrně osušit.

Naneste přírodní oleje

Přírodní oleje hydratují pokožku. Použijte přírodní oleje na dolní části zad, nohou, stehen, bocích, břichu a kdekoliv jinde.

Bio olej, bambucké máslo, mandlový olej, olej z pšeničných klíčků a kakaové máslo jsou velmi populární oleje pro hydrataci pokožky těhotných žen. Čistý lanolin působí také úžasně.

Hydratujte pleť každé ráno po koupeli a večer. Pokud vás svědí pokožka, kde máte nataženou kůži, naneste na to místo více oleje.

Používejte opalovací krém

Pokud budete trávit čas venku na slunci, nebo půjdete plavat, natřete se pořádně opalovacím krémem, především na hrudi, bocích a břiše, tj částí, kde by mohlo dojít k protahování kůže.

Jak zabránit striím během těhotenství - Udržte si dobré návyky i po těhotenství

Dodržujte výživnou pokožkovou dietu

  • Nevzdávejte se po narození svého dítěte avokáda, ryb, ořechů, ovoce a zeleniny. Strava vyživující kůži, pomáhá pleti zotavit se a obnovit z její protahování.
  • Nesnažte se po těhotenství zhubnout nárazovými dietami. Postupným ztrácením váhy je vaše pokožka schopna mít dostatek času na utažení.
  • Pokračujte v přijímání tekutin hydratací pokožky, aby se zachovala její elasticita.

Postupné zvýšení výkonu

Nyní, když se už váš svazek radosti narodil, nejste v cvičení omezená. Můžete se zaměřit na:

  • Kardio cvičení, cyklistiku, běh, plavání, na udržení krevního oběhu a také napomáhají kůži vrátit se do původního tvaru.
  • Silový trénink. Vytvářením pevných svalů pomáhá kůži zpevníme. Vyhledejte trenéra kterým vám poradí ty správné cvičení.

Jak se zbavit strií pokud se mi vytvoří

Za prvé, uvědomte si, že po narození, strie po měsících vyblednou. Pokud vás však budou i nadále obtěžovat, můžete se poradit s dermatologem o vhodné léčbě. Většina byla prokázána jako mírně účinná.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

  • Krém na strie Slimcode

    Profesionální krém na strie - brání vzniku a rozšiřování strií způsobených v pubertě, těhotenství nebo během rapidního nárůstu hmotnosti.