Domů / / / Jak vám goji pomůže při hubnut...

Jak vám goji pomůže při hubnutí

Poslední úprava 14.12.2017
Sdílet článek

Pokud máte stejně jako miliony jiných lidí problémy při hubnutí, spadáte pravděpodobně mezi dvě běžné skupiny s jejich vzorcem chování a životním stylem. Nedokážete kontrolovat svůj apetit, hlavně své chutě na sladké. A nemáte dost energie na pravidelné cvičení. Nutričně bohaté goji se dokáží zaměřit přímo na tyto dvě překážky při hubnutí.

Začarovaný kruh choutek

Vysokokalorické sladké a škrobnaté potraviny mají obvykle nízkou nutriční hodnotu. Namísto toho spouštějí hormonální reakce, které vedou k nekontrolovatelnému vyjídání. Funguje to asi takto:

  1. Sníte sladké, škrobnaté jídlo a vaše tělo jej rychle přemění na krevní cukr.
  2. Vaše hladiny krevního cukru prudce stoupají.
  3. Následně začne slinivka produkovat velké množství inzulinu.
  4. Hladiny krevního cukru rychle klesnou.
  5. "Houpačkový efekt" způsobí, že dostanete chuť na další sladké jídlo.
  6. Cyklus se opakuje.

Rychlost, jakou se jídlo změní na krevní cukr (glukózu), se měří na číselné stupnici známé jako glykemický index (GI). Čím je GI potraviny nižší, tím pomaleji se tato mění na krevní cukr a tím je menší pravděpodobnost, že dojde k nekontrolovatelnému nutkání jíst prázdné kalorie.

Nízký glykemický index goji

Glykemický index řadí hodnotu 100 k čisté glukóze. Potraviny ohodnocené 70 nebo vyšší se považují za potraviny s vysokým GI. Potraviny s hodnotou 55 a méně mají nízký glykemický index a apetit spíše uspokojí, než aby ho zvýšily. Zde je porovnání GI goji s jiným ovocem:

Goji - 29 Jablko - 38 Pomeranč - 42 Banán - 25 Ananasový meloun - 65 Rozinky - 64 Vodní meloun - 72

Více způsobů kontrolování apetitu

Goji má další vlastnost, která pomáhá kontrolovat krevní cukr a apetit. Na svou hmotnost obsahuje 21 procent vlákniny. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny jsou syté a snižují hladiny cukru v krvi. Bobule jsou také dobrým zdrojem chromu, minerálu, který pomáhá při kontrole krevního cukru. Chrom může pomáhat i při ochraně svalové hmoty při hubnutí. Svaly díky chromu spalují více kalorií než tuku, podporují tak mnohem efektivnější metabolismus. Tím jednodušeji zabrání, aby došlo k opětovnému tloustnutí.

Spalování potravin na energii

Bobule goji jsou bohaté na mnohé živiny, které pomáhají měnit jídlo na energii, takže se nemění na tuk:

B1 (thiamin). Tento vitamin je podstatný při přeměně uhlohydrátů na energii. Přispívá také k správnému fungování štítné žlázy. Nesprávně fungující štítná žláza přispívá k nárůstu hmotnosti.

Vápník. Kromě podpory zdravých kostí se vápník spojuje i se snižováním množství tělesného tuku.

Jiné minerály. Vyvážená kombinace důležitých minerálů je potřebná pro efektivní proteinový metabolismus. Vedle vápníku a chromu obsahuje goji i měď, železo, magnézium, mangan, fosfor, draslík, selen, sodík a zinek.

Tvorba svaloviny

Štíhlé tělo spaluje potraviny jako palivo, neukládá si kalorie v podobě tuku. Když jsme mladí, pomáhají nám udržet si štíhlé tělo vysoké hladiny lidských růstových hormonů. S přibývajícím věkem klesají zásoby růstových hormonů a to je klíčovým faktorem způsobujícím, že máme méně svalové hmoty a více ukládáme tuk.

Dvě aminokyseliny a draslík v goji pomáhá našemu tělu při produkci většího množství růstových hormonů.

L-arginin. Výzkum ukázal, že tato aminokyselina ve srovnání s placebem stimuluje podstatný nárůst hladin růstových hormonů v krvi.

L-glutamin. Kromě podpory produkce růstových hormonů, zvyšuje tato aminokyselina produkci svalové hmoty.

Draslík. Tento minerál je podstatný pro normální fungování hypofýzy, která produkuje růstový hormon.

Potlačení ukládání tuků

Stres hraje při ukládání tuků hlavní roli. Jelikož goji dokáže zmírňovat stres, dokáže zabránit několika vlivům vedoucím k tloustnutí. Pokud jsme ve stresu, produkují naše nadledvinky příliš mnoho hormonu kortizol, takzvaného hormonu "bij se nebo utíkej". Vysoké hladiny kortizolu přímo vybízejí k nárůstu hmotnosti, a to následujícími způsoby:

Namlouvají tělo, aby si uchovalo zásoby tuku. Zvyšují chuť na sladká jídla a jídla s vysokým obsahem tuku. Přikazují kaloriím z potravin, aby se ukládaly ve formě tuku, místo aby se měnily na energii. Zastavují sekreci růstového hormonu. Vyčerpávají nadledvinky, vyvolávají únavu a podporují přejídání se, aby se doplnila energie.

Jako adaptogen dokáže goji snížit dopad stresujících okolností v našem každodenním životě, tím snižuje nezdravé hladiny kortizolu a umožňuje nám spalovat tělesný tuk.

Podpora pravidelného cvičení

Úspěšné a trvalé zhubnutí vyžaduje pravidelnou fyzickou aktivitu. Před pár lety zjistila studie sestávající ze vzorku 4000 lidí, že v průměru zhubli 30 kilogramů a hmotnost si udrželi více než pět následujících let. Devět z deseti úspěšných hubnoucích se věnovali denně 60 až 90 minut mírnému až intenzivnímu cvičení. Goji je nápomocné při poskytnutí energie pro dostatečnou denní fyzickou aktivitu potřebnou na zhubnutí a udržení hmotnosti.

Zlepšení fyzických výkonů

Jako adaptogen podporuje goji schopnost cvičit, a to následujícími způsoby:

Zlepšení využití kyslíku. Oddálení nástupu únavy během cvičení. Nárůst výdrže. Nárůst vytrvalosti. Posílení srdce. Snížení stresu vyplývajícímu z fyzické námahy. Zlepšení krevního oběhu.

Pomoc při zotavování po fyzické námaze

Goji posiluje žlázy (nadledvinky, brzlík, štítná žláza, hypofýza) zodpovědné za tvorbu energie, nárůst a opravu svalové hmoty. Navíc, jak adaptogen, bobule goji stimulují regeneraci svalů.

Polysacharidy pomáhají při snižování bolesti svalů. Cíleně odstraňují kyselinu mléčnou, která se během cvičení v svalech hromadí. Goji také napomáhá při likvidování toxinů produkovaných během cvičení tím, že podporuje játra a brání v jejich poškození způsobeném extrémními požadavky na tělo během intenzivního cvičení.

Jak vám goji pomůže při hubnutí Průměrné hodnocení: 2.8 (4 hodnocení­)

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy