Domů / / / 4 přínosy goji při hubnutí

4 přínosy goji při hubnutí

Poslední úprava 10.04.2018
Sdílet článek

Glykemický index

Glykemický index (GI) je číselná stupnice určující, jak rychle se dokáže určitá potravina přeměnit na glukózu nebo krevní cukr. I v případě, že nejste diabetik, měli byste přihlížet k tomu, abyste konzumovali potraviny s nízkým glykemickým indexem. Tyto potraviny sníží na minimum potřebu těla konzumovat kalorie a tedy přibírat na hmotnosti.

Jeden z důvodů, proč může goji pomoci při hubnutí je fakt, že její glykemický index je nízký. Hodnota goji je 29, přičemž několik všeobecně známých druhů ovoce má mnohem vyšší skóre. Jablko dosahuje hodnoty 38, vodní meloun 72. Pouze banány jsou na stejné úrovni jako goji, s mírně nižší hodnotou 25.

Hodně vlákniny

Nízká hodnota GI není jediná podobnost, kterou goji sdílí s banány. Stejně jako banány, i goji obsahuje velké množství vlákniny, až 21 procent. Nezapomínejte, že potraviny bohaté na vlákniny vám dopomohou udržet si pocit sytosti po delší dobu. Díky nim nebudete v pokušení měnit svůj jídelníček a v rámci dietního režimu nesníte více než byste měli.

Zdroj minerálů

Vedle vlákniny jsou bobule goji vynikajícím zdrojem minerálů, které pomáhají při hubnutí. Obsahují chrom, který dokáže kontrolovat či regulovat hladiny cukru v krvi. V případě, že jste snědli více kalorií nebo cukru, než byste měli, může vám konzumace goji pomoci při obnovení rovnováhy. Zabrání také tomu, abyste brzy pociťovali hlad. Navíc, chrom pomáhá při udržování svalové hmoty.

Svaly jsou při spalování kalorií efektivnější než tělesné tuky a se zvýšeným obsahem chromu získáte při cvičení více svalové hmoty. Tím také zabráníte přibývání na váze.

Vápník je další prvek, který můžete z goji získat. Vápník je nejznámější díky jeho pozitivnímu vlivu na kosti a zuby. Studie také prokázaly, že vyšší hladiny vápníku mohou být v přímé úměře s nižším procentem tělesného tuku.

Adaptogeny

Pokud do svého jídelníčku přiřadíte goji, podpoříte svou schopnost cvičit a následně snižovat hmotnost. Herbalisté (bylinkáři), tedy experti na bylinky, považují goji za adaptogen. Adaptogeny jsou přírodní látky schopné vylepšit odolnost těla v případě nepříznivých podmínek. Pokud cvičíte, může goji podpořit vaši výdrž, cirkulaci a využití kyslíku. Pokud to shrneme, budete moci déle cvičit a zároveň přitom spálíte více tuku.

V kombinaci se správnou dietou a cvičebním programem může být goji tou pomůckou, která vám pomůže hubnout efektivně.

4 přínosy goji při hubnutí Průměrné hodnocení: 5 (1 hodnoceníe)

Doporučené produkty

Čtěte víc

Blízke témy