Domů / / Zelená káva

Zelená káva

Poslední úprava 29.07.2021
Sdílet článek

Zelená kávová zrna jsou kávová zrna, která ještě nebyla upražená. Proces pražení snižuje množství obsažené kyseliny chlorogenové. Proto má zelená káva ve srovnání s tradiční, praženou kávou, vyšší hladiny kyseliny chlorogenové. Předpokládá se, že kyselina chlorogenová v zelené kávě, má určité zdravotní benefity, pokud jde o nemoci srdce, cukrovku, hubnutí a další.

Zelená káva se stala populární pomůckou při hubnutí, protože údajně jde o zelené kávové zrno, které rychle spaluje tuk a není třeba žádné cvičení nebo dieta.

Proč zelená káva?

Kyselina chlorogenová, která se hojně vyskytuje v zelených nepražených kávových zrnech, působí pozitivně i při snižování krevního tlaku. Podle odborníků ovlivňuje cévy, čímž se tlak krve redukuje. Při hubnutí odborníci předpokládají, že kyselina chlorogenová ovlivňuje způsob, jak tělo zpracovává krevní cukr a jak probíhá metabolismus.

Proč lidé užívají zelenou kávu?

Některé výzkumy ukazují, že zelená káva může pomoci při hubnutí. Několik malých studií prokázalo, že lidé, kteří užívali zelenou kávu, zhubli o 1,3 až 2,3 kg více než ti, kteří tak nedělali. Zelená káva může hrát roli při snižování krevního cukru a při blokování hromadění tuku. Také se zdá, že zelená káva některým lidem pomáhá při snižování vysokého krevního tlaku. Jedna malá studie týkající se osob s jemně zvýšeným krevním tlakem prokázala přínosy oproti placebu.

Optimální dávka zelené kávy nebyla z několika příčin stanovena. Kvalita a aktivní prvky ve výživových doplňcích se od značky ke značce liší. Proto je složité, stanovit standardní dávkování. Poraďte se proto se svým lékařem.

Můžete získat zelenou kávu přirozeně ze stravy?

Zelená káva pochází ze stejných zrnek, jaké lidé používají na pražení kávy. Jediný rozdíl je v tom, že tyto kávová zrna jsou nepražené.

7 způsobů, jakými může vaše zdraví profitovat z extraktu ze zelených kávových zrn

Podívejme se blíže na zdravotní výhody nabízené extraktem ze zelených kávových zrn.

Vysoký podíl antioxidantů v zrnech ze zelené kávy

Je všeobecně známo, že antioxidanty hrají klíčovou úlohu při zlepšení celkového tělesného metabolismu, vedoucího ke snížení hmotnosti. Antioxidanty pomáhají při prevenci oxidace ostatních potravinových molekul, brání formování volných radikálů v systému. Bylo zjištěno, že neupravovaná nebo syrová zelená kávová zrna obsahují velmi vysoké hladiny kyseliny chlorogenové, která je bohatá na antioxidanty. Tato kyselina je vynikající na podporu celkového zdraví. Bylo také pozorováno, že antioxidanty pomáhají při prevenci proti nemocem ohrožujícím život, jako je rakovina, ischemická choroba srdeční a dokonce nemoc z nadmořské výšky a mnohé další.

Zlepšení metabolismu

Extrakt ze zelených kávových zrn má schopnost zlepšit a podpořit celkový metabolismus lidského těla. Zvýšená metabolická aktivita má množství zdravotních výhod. Přítomnost kyseliny chlorogenové podporuje metabolismus, spalování tuků a nadměrné tukové tkáně v těle a to tak rychle, jako nikdy předtím. Překvapivě bylo zjištěno, že přítomnost kelpu v surovém a nezpracovaném extraktu ze zelené kávy je fantastickým zdrojem vitamínů a minerálů, které napomáhají tělu zůstat v dobré kondici. Zrna ze zelené kávy urychlují metabolismus pozměněním způsobu, jak se glukóza z krve vstřebává do těla.

Pomoc při léčbě cukrovky a vysokého krevního tlaku

Kyselina chlorogenová nacházející se v extraktu ze zelených kávových zrn pomáhá do značné míry také při kontrole hladiny cukru v krvi. Je to další z hlavních indikátorů na efektivní snížení vysokého krevního tlaku. Je všeobecně známo, že vysoký krevní tlak vede k nečekaným srdečním selháním. Pravidelné užívání extraktu ze zelené kávy prokazatelně snížilo hladiny cukru v krvi v případě cukrovky. Rovněž díky němu regulujete krevní tlak bez potřeby medikace. Takže kromě snížení hmotnosti pomáhá tato úžasná složka i při péči o celkové zdraví a při prevenci chronických chorob a kardiovaskulárních problémů.

Zabránění přejídání a nepravidelnému stravování

Dalším zdánlivě zázračným přínosem extraktu či tablet ze zelené kávy je fakt, že zabraňuje přejídání. Nepravidelné stravování v různých časech je jednou z hlavních příčin, proč lidé tloustnou. Zrna ze zelené kávy potlačují nutkání jíst často mezi jídly, čímž dávají tělu možnost spálit i nadbytečný tuk a eliminovat uložené mastné kyseliny a kalorie.

Podpora koncentrace

Bylo také pozorováno, že pravidelné užívání extraktu ze zelených kávových zrn zlepšuje nebo upravuje mozkovou aktivitu, což vede k lepší koncentraci a udržení pozornosti. Zlepšená pozornost napomáhá při posilování paměti. Člověk si pak dokáže snadněji vzpomenout na různé události, fakta, data a příležitosti. Výzkum ukázal, že kávová zrna dokáží podpořit schopnosti učit se a analytické dovednosti, které jsou v dnešním světě pro úspěch velmi potřebné. Lepší kognitivní myšlení, uvažování, prostorové a abstraktní vnímání jsou jen některé z pozitivních výsledků denního užívání extraktu ze zelených kávových zrn.

Pomoc při detoxikačním procesu v játrech

Role jater v našem tělesném systému v rámci udržování celkového zdraví nemůže být podceňována. Aby játra dokázala zajistit optimální zdraví, musí být sama udržována v perfektním stavu. Extrakt ze zelených kávových zrn pomáhá při aktivaci jater, umožňuje jim efektivněji se zbavovat tuků, pomáhá i při odstraňování škodlivých kyselin, chemikálií a vysokých hladin cholesterolu z těla. Zelená káva tedy pomáhá při detoxikaci jater, aby mohl samotný lidský mechanismus pak správně fungovat. Tento detoxikační proces také napomáhá ve zrychlení metabolismu, aby tělo zůstalo v perfektní kondici.

Vysoké hladiny energie díky pravidelnému užívání zelené kávy

Bylo také pozorováno, že pravidelná denní konzumace extraktu ze zelených kávových zrn vede ke zvýšení energie, neboť kávová zrna obsahují kofein. Kofein nás pomáhá udržovat ve střehu, aktivních a soustředěných. Díky zvýšené energii budete vypadat mnohem mladší, než jste ve skutečnosti a lidé budou váš věk pouze hádat!

Vedlejší účinky a bezpečnost užívání zelené kávy

Zelená káva je pravděpodobně bezpečná, vycházejíc z omezeného množství výzkumů, které byly dosud provedeny na lidech. V klinickém výzkumu nebyly hlášeny žádné vážné vedlejší účinky, pokud byla zelená káva nebo extrakt ze zelené kávy podávaný ústy a v přiměřených dávkách.

Zelená káva je pravděpodobně nebezpečná, pokud by byla inhalovaná, a to kvůli nepříznivým respiračním účinkům.

Také je důležité uvědomit si, že zelená káva obsahuje kofein, podobně jako tradiční káva. Proto může zelená káva vyvolat nežádoucí účinky spojené s kofeinem, jako je tomu u klasické kávy.

Kofein může vyvolat nespavost, nervozitu a neklid, žaludeční nevolnost, nucení na zvracení a zvracení, zvýšenou činnost srdce a zrychlené dýchání, a další vedlejší účinky. Konzumováním velkého množství kávy si můžeme přivodit i bolesti hlavy, pocity úzkosti, neklid, zvonění v uších a nepravidelný srdeční rytmus.

Zvláštní opatření a upozornění:

  • Těhotenství a kojení. Není dostatek spolehlivých informací o bezpečnosti užívání zelené kávy, pokud jste těhotná nebo kojíte. V tomto případě se její konzumaci raději vyhněte.
  • Abnormálně vysoké hladiny homocysteinu. Konzumace velkých dávek kyseliny chlorogenové v krátkém období způsobila nárůst hladin homocysteinu, což může souviset se stavy, k jakým patří onemocnění srdce.
  • Úzkostné poruchy. Kofein v zelené kávě může zhoršit pocity úzkosti.
  • Poruchy krvácení. Existují určité obavy, že kofein obsažený v zelené kávě by mohl zhoršit poruchy krvácení.
  • Cukrovka. Některé výzkumy tvrdí, že kofein obsažený v zelené kávě může ovlivňovat způsob, jakým se u lidí s cukrovkou zpracovává cukr. Udává se, že kofein způsobuje obousměrné výkyvy v krevním cukru. Užívejte kofein opatrně v případě, že máte cukrovku a pečlivě si monitorujte hladiny cukru v krvi.
  • Průjem. Zelená káva obsahuje kofein. Kofein v kávě, zvláště pokud se konzumuje ve velkých dávkách, může zhoršit průjem.
  • Glaukom (zelený zákal). Užívání kofeinu, který je v zelené kávě, může zvýšit tlak uvnitř oka. Nárůst tlaku se spustí do 30 minut a přetrvává minimálně 90 minut.
  • Nemoci srdce. Pokud užíváte vysoké dávky během krátké doby, určitá složka zelené kávy může zvýšit hodnoty konkrétní aminokyseliny v těle (známé jako homocystein), která je spojena se zvýšeným rizikem srdečních chorob. Jiná složka zelené kávy (známá jako diterpeny) je spojována s nárůstem hladin cholesterolu, které také souvisí se zvýšeným rizikem srdečních chorob.
  • Vysoký krevní tlak. Užívání kofeinu obsaženého v zelené kávě může zvýšit tlak krve u lidí trpících na vysoký krevní tlak. Tento efekt však může být slabší u lidí, kteří pravidelně konzumují kofein z kávy nebo z jiných zdrojů.
  • Vysoký cholesterol. Určité složky nefiltrované kávy prokazatelně zvyšují hladiny cholesterolu. Tyto složky lze nalézt také v zelené kávě. Není však jasné, zda i zelená káva může způsobit nárůst hladin cholesterolu.
  • Syndrom dráždivého tračníku. Zelená káva obsahuje kofein. Kofein v kávě, zvláště při užívání vysokých dávek, může zhoršit průjem a také symptomy syndromu dráždivého tračníku.
  • Řídnutí kostí (osteoporóza). Kofein ze zelené kávy a z jiných zdrojů může zvýšit množství vápníku, který se vylučuje močí. To může oslabit kosti. Pokud trpíte na osteoporózu, omezte konzumaci kofeinu na méně než 300 mg na den (přibližně 2-3 šálky kávy). Užívání doplňků s vápníkem může pomoci při nahrazení vápníku, který se ztrácí. Ženy po menopauze, které trpí na dědičné onemocnění bránící jim v normálním zpracování vitamínu D, by měly být při užívání kofeinu obzvláště opatrné.

Interakce

V současnosti nemáme žádné informace o interakcích, resp. vzájemném ovlivňování v případě zelené kávy.

Dávkování

Ve vědeckých výzkumech bylo sledováno následující dávkování:

Podávané ústy:

  • Vysoký krevní tlak. Konkrétní extrakt ze zelené kávy - 93 mg denně nebo 185 mg denně.
  • Hubnutí. Konkrétní extrakt ze zelené kávy - 80-200 mg denně. Jiná značka extraktu ze zelené kávy - 700 mg denně nebo 1050 mg denně.

Zatím bez hodnocení

Doporučené produkty

Blízke témy